رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت تکنسین مهارتی است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به آمار 64 درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار گفت : تربیت تکنسین مهارتی مهمترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت تکنسین مهارتی است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا از سمنان، رضا نقدی در جلسه شورای مهارت که به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار گشت نام کرد : آمار اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای جزو بالاترین آمار اشتغال دانشگاه های کشور است که یکی از دلایل آمار اشتغال 64 درصدی این دانشگاه جذب فارغ التحصیلان هنرستانهاست.

وی ضمن تشکر و قدردانی از استاندار سمنان ، بمنظور اهمیت دهی به مهارت آموزی بیان نمود : دانشگاه فنی و حرفه ای استان 3000 دانشجو در شهرهای سمنان ، دامغان و شاهرود به تفکیک جنسیت دارد.

نقدی با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد دانشجویان کاردانی در دو دهه اخیر گفت : 70 درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره کاردانی و 30 درصد در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان اضافه نمود : در سطح دانشگاه های فنی و حرفه ای استان 60 رشته درسی فعال داریم که از این تعداد 40 رشته کاردانی و 20 رشته مربوط به دوره های کارشناسی است.

ایشان با اشاره به این که بین 60 تا 70 درصد از دروس دانشجویان دانشگاههای فنی و حرفه ای در کارگاه ها و آزمایشگاه ها تعریف شده است تاکید کردند : خوشبختانه اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بیشتر استاد کارند تا اساتید صرفا نظری و تئوری.

وی ضمن تشکر از استاندار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به جهت قرارگیری این دانشگاه در بودجه متوازن استان گفت : امیدواریم از این پس با استفاده از بودجه متوازن استان بتوانیم کارگاههای این دانشگاه را بروز رسانی نماییم.

نقدی با بیان اینکه دغدغه ما در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان رفع نیاز صنایع این استان به نیروی متخصص است، ادامه داد : در طی دو سال گذشته 20 رشته متناسب با نیاز صنعت را در استان ایجاد نموده ایم.

منبع: جام جم آنلاین

به "رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت تکنسین مهارتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت تکنسین مهارتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید