راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران/گیلان رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود، خبر راه اندازی بیمارستان صحرایی در این شهرستان را یک شایعه دانست و اضافه نمود: بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود طی روزهای آینده با شرایط ایده آل آماده پذیرش و بستری بیماران است و احتیاج به بیمارستان صحرایی نداریم.

راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است

دکتر رامین غلام پور در گفت وگو با وبلاگ سطح دیتا، با بیان اینکه شهرستان لنگرود همزمان با استان گیلان از سوم اسفندماه با شیوع کرونا روبرو شده است، اظهار کرد: از همان ابتدا 20 تخت از بیمارستان امینی را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم، اما با توجه به افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری، بخش های دیگر را اضافه کردیم.

وی 96 تخت ثابت و ایزوله و چهار تخت ICU بیمارستان امینی را در اختیار بیماران دارای عفونت حاد تنفسی دانست و اضافه کرد: در روزهای اول شیوع این بیماری مشکلاتی در بخش تامین لوازم حفاظت شخصی پرسنل بیمارستان داشتیم، اما با یاری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی استان و مردم و خیرین یاری های نقدی و کالایی به ما رسید و اکنون شرایط قابل قبول است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنگرود ضمن قدردانی از کادر درمانی استان که شجاعانه جانشان را کف دست گرفته و به بیماران خدمت می نمایند، گفت: بسیاری از پزشکان و پرستاران دغدغه بیمار شدن دارند و می ترسند اعضای خانواده خود را در معرض خطر قرار دهند.

غلام پور با اشاره به ضعف سیستم دولتی در تامین نیازهای پرسنل بهداشت و درمان، گفت: به عنوان یکی از مسئولان وزارت بهداشت بابت همه کمبودها و نواقص از همکاران عذرخواهی می کنم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 300 بیمار بستری در لنگرود 150 بیمار ترخیص شده اند، مطرح نمود: عموما بیماران بدحال بستری می شوند، اما بیماران کرونایی بیشتر از این تعداد هستند و بدون علائم از خیابان ها و معابر عبور می نمایند و شاید خودشان از مبتلا بودن به کرونا خبر ندارند لذا از مردم می خواهیم مسائل بهداشتی را با جدیت دنبال نمایند و در خانه سنگر بگیرند و خودشان را در معرض خطر ویروس قرار ندهند.

رئیس شبکه بهداشت لنگرود در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله یک متری با دیگران و شست و شوی مرتب دست ها و... را راه چاره جلوگیری از ابتلا به کرونا دانست و بیان نمود: اگر خودمراقبتی نداشته باشیم، همه تخت های بیمارستانی نیز پاسخگو نخواهد بود و ویروس کرونا جلوتر از ماست، اما اگر در خانه بمانیم، دیگر میزبان کرونا نخواهیم بود.

وی از اجرای طرح غربالگری کرونا با همکاری سپاه اطلاع داد و گفت: در قالب این طرح با خانوارها تماس تلفنی برقرار می گردد و در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به علائم مشکوک همچون تب، سرفه و تنگی نفس، هدایت لازم جهت مراجعه فرد به نزدیکترین مرکز بهداشت ارائه خواهد شد. این طرح تا خاتمه هفته به اتمام می رسد و لذا افراد دارای علائم قرنطینه خانگی را رعایت نمایند.

غلام پور از تجهیز طبقه فوقانی بیمارستان جدیدالاحداث شهید حسین پور لنگرود با 50 تخت اطلاع داد و یادآور شد: اعتبار پنج میلیارد تومانی جهت تجهیز طبقه پایین و خرید امکانات لازم تخصیص یافته و طی پنج روز آینده شاهد بهره برداری از این بیمارستان و بستری بیماران خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت لنگرود با اشاره به مشکل نیروی انسانی، مطرح نمود: فراخوان تامین نیروی انسانی اعم از کارشناس و کارشناس ارشد پرستاری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شده است و در حال حاضر برای راه اندازی بیمارستان جدید لنگرود مشکل نیروی انسانی داریم؛ نه اعتبار.

وی همچنین از مردم شهرستان لنگرود جهت پیشگیری از شیوع کرونا قدردانی کرد و متذکر شد: مردم با ماندن در خانه همکاری خوبی دارند و اصناف ساعات کار خود را محدود نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بیمارستان صحرایی لنگرود شایعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید