خریداران برای این خودروی چینی صف کشیدند!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، شرکت دنزا متعلق به BYD چین بیان نمود در 12 ساعت اول عرضه مینی ون D9 حدود یازده سفارش برای آن دریافت نموده است.

خریداران برای این خودروی چینی صف کشیدند!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سطح دیتا و براساس گزارش پدال، پیش فروش خودروها در روزهای اول عرضه یک ابزار بازاریابی مهم و کلیدی است که برندهای چینی از آن استفاده می نمایند تا روی خریداران و بعلاوه رقبا تأثیر بگذارند. دنزا اعلام نموده است در 12 ساعت اول عرضه مینی ون D9 تعداد 11,287 سفارش خرید را دریافت نموده است؛ اما شرکت لی اتو به عنوان رقیب دنزا اشاره ای به آمار استقبال از مینی ون تازه مگا نداشته و ارزش سهام شرکت نیز از زمان عرضه مگا تا به امروز افت حدود 18 درصدی را نشان می دهد.

استقبال اولیه از یک خودرو معمولا نشان دهنده عملکرد آن در بازار است و برندهایی که اشاره ای به این آمار نمی نمایند احتمالاً شاهد استقبال سردی از طرف مشتریان بوده اند. مینی ون به روز شده D9 که به برند لوکس دنزا تعلق دارد رقیبی برای لی اتو مگا به شمار می رود. این دو خودرو اخیراً سر و صدای زیادی در بازار خودروهای چندمنظوره چین به راه انداخته اند هرچند به نظر می رسد سرنوشت متفاوتی در انتظار D9 و مگا خواهد بود. BYD دنزا D9 به روز شده چندی پیش در مراسم ویژه ای در پکن معرفی گشت. این خودرو به دو صورت هیبریدی و تمام برقی قابل انتخاب خواهد بود. مدل هفت نفره دنزا D9 DM-i هیبریدی با 5 تریم عرضه می گردد و قیمت پایه حدود 47 هزار دلاری دارد. مدل برقی هفت نفره D9 EV نیز با قیمت حدود 53 هزار دلار در دسترس خریداران قرار می گیرد. با این تفاسیر چینی ها قیمت مدل هیبریدی و برقی D9 را به ترتیب 1400 و 2200 دلار کاهش داده اند.

این مینی ون بعلاوه به صورت چهارنفره و با عنوان پایونیر هم در دسترس است و قیمتش به 84 هزار دلار می رسد. شایان ذکر است قیمت همین مدل قبل از به روزرسانی دنزا حدود 92 هزار دلار بوده است؛ اما لی اتو مگا به صورت رسمی در هفته قبل معرفی گشت و پدال نیز خبر مربوط به آن را منتشر کرد. این برند چینی از مگا به عنوان بزرگ ترین و جادارترین خودروی سواری و برقی دنیا نام می برد هرچند به نظر می رسد این ادعا درست نباشد.

لی اتو مگا در حال حاضر فقط با تریم مکس و قیمت حدود 78 هزار دلار در دسترس است و به این ترتیب گران ترین محصول شرکت لی اتو به شمار می رود. اگرچه مدیران شرکت مکرراً تأکید دارند که مگا در بازه قیمتی فراتر از 70 هزار دلار پرفروش ترین خودروی بازار چین خواهد بود اما به نظر می رسد عملکرد اولیه آن در بازار ناامید نماینده بوده است. لی ژیانگ مؤسس و مدیرعامل این برند یک روز قبل از رونمایی مگا گفت تعداد افرادی که سپرده رزرو 700 دلاری برای خرید مگا را پرداخت نموده اند بیشتر از کل فروش خودروی L9 در سال 2022 بوده است.

البته نه مدیرعامل و نه سایر مدیران این شرکت اشاره ای به آمار پیش فروش مگا در ساعات اولیه نداشته اند. اگرچه لی اتو آمار موردبحث را منتشر ننموده اما بعضی کانال های دیگر می گویند میزان پیش فروش مگا کمتر از انتظارات قبلی بوده است. چندین رسانه خودرویی نیز اخیراً به آمار پیش فروش کمتر از 4 هزار دستگاهی مینی ون لی اتو در 72 ساعت اولیه عرضه اشاره نموده اند. مدیران شرکت هدف اولیه خود را فروش ماهانه 8 هزار دستگاه اعلام نموده بودند اما به نظر می رسد این ناکامی در عرضه اولین محصول برقی لی اتو برای شرکت گران تمام شده و ارزش سهام آن حدود 18 درصد افت نموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "خریداران برای این خودروی چینی صف کشیدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران برای این خودروی چینی صف کشیدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید