خروس نوتردام روی مناره نشست

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، همزمان با کوشش کارگران برای انتها بازسازی کلیسای آسیب دیده نوتردام، یک جرثقیل بزرگ، خروس مسی جدیدی را بر بالای مناره نوتردام قرار داد.

خروس نوتردام روی مناره نشست

در جریان آتش سوزی که 15 آوریل 2019 کلیسای نوتردام را ویران کرد، مجسمه خروس قبلی به همراه گلدسته چوبی که در بالای آن نصب شده بود سقوط کرد. روز بعد از آتش سوزی، این مجسمه آسیب دیده در میان آوار پیدا شد و قرار است در موزه نو نوتردام به نمایش گذاشته گردد.

فیلیپ ویلنوو (Philippe Villeneuve)، معمار ارشد مکان های تاریخی که خروس شعله شکل را طراحی نموده است، می گوید: این یک ققنوس است.

در سال 2019 و در زمان کشف این مجسمه در ویرانه های کلیسا، فرانک ریستر، وزیر فرهنگ فرانسه گفته بود: این مجسمه یکی از سمبل های نوتردام پاریس محسوب می شد و حالا ارزش آن بیشتر هم شده است. این مجسمه خروس در جریان آتش سوزی دچار آسیب شد و بر اثر حرارت سقوط کرد. این اتفاق دو پیشنهاد را در پی داشت؛ آیا باید این اثر را بازسازی کنیم یا آن را به عنوان گواهی بر آنچه بر سر کلیسا آمد به همین شکل باقی بگذاریم؟

هفته گذشته، امانوئل ماکرون ـ رئیس جمهور فرانسه ـ در جریان بازدید از مناره بازسازی شده، قول داد که بازسازی کلیسای جامع طبق برنامه ریزی انجام و ظرف 12 ماه بازگشایی خواهد شد.

مناره 96 متری نوتردام در حقیقت بخشی از طراحی اصلی این کلیسا نبود. ساخت نوتردام از اواسط قرن دوازدهم میلادی شروع شد. این مناره در قرن نوزدهم میلادی و به وسیله معماری به نام اوژن ویوله-لو-دوک به کلیسا اضافه شد.

یکی از مهم ترین نکات پرچالش درباره بازسازی این کلیسا، مناره آن بود. بعضی طراحی های مدرن تر برای این مناره را ترجیح می دادند و بعضی دیگر معتقد بودند این مناره باید مشابه طراحی قبلی آن ساخته گردد. در نهایت تصمیم بر آن شد که این مناره همانند سابق بازسازی گردد و برای ساخت آن از چوب بلوط و روکش سرب استفاده گردد.

نوتردام قرار است در 8 دسامبر 2024 برای برگزاری مراسم های مذهبی و برای عموم بازگشایی گردد.

روزانه حدود 500 کارگر در نوتردام مشغول بازسازی اند. کارگران از اوایل سال 2024 میلادی روند آب بندی سقف بلوطی این کلیسا را شروع خواهند کرد. در طول سال آینده، اثاثیه کلیسای جامع، مجسمه ها و آثار هنری و بعلاوه ارگ که به طور کامل برای بازسازی خارج شده بود، به محل بازگردانده می گردد.

منبع: گردشبان

به "خروس نوتردام روی مناره نشست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروس نوتردام روی مناره نشست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید