خبرنگاران معاون استاندار همدان: طرحها با رویکرد حفاظت از محیط زیست اجرا شود

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، همدان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با تاکید بر رویکرد حفاظت محیط زیست در اجرای طرح های صنعتی و عمرانی استان گفت: ایجاد اشتغال و تولید همراه با مراقبت از آب، خاک و هوا باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

خبرنگاران معاون استاندار همدان: طرحها با رویکرد حفاظت از محیط زیست اجرا شود

به گزارش وبلاگ سطح دیتا فرهاد فرزانه عصر سه شنبه در سفر به شهرستان اسدآباد و در کارگروه پایش هوای پاک گفت: داشتن کارخانه های صنعتی بزرگ یک مزیت است اما در کنار آن مولفه هایی مانند انرژی پاک ، اشتغال و مراقبت از سلامت مردم ضروری است.

وی گفت: استان همدان جزو استان های با هوای پاک است و باید این موقعیت حفظ شود.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه اسدآباد آلایندگی ندارد گفت: این شهرستان دارای چهار کارخانه کنستانتره است و مواد زاید این واحد صنعتی صرف تامین مواد اولیه یک واحد تولیدی بلوک سبک گازی می شود.

سعید کتابی همچنین با اشاره به وجود گونه های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ گفت: این منطقه در سال 85 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده و در سال 89 به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

او با اشاره به توسعه صنعتی اسدآباد گفت: مناطق حفاظت شده ظرفیت و پتانسیل مهمی در عرصه محیط زیست به شمار می رود و مراقبت از آن در اولویت واقع شده است.

ناوگان درون شهری همدان نوسازی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شهرداری شهر همدان دارای 230 دستگاه اتوبوس بوده که 185 دستگاه آن فعال است اضافه کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با استان تبریز و تهران نوسازی 30 دستگاه اتوبوس درون شهری در دست اقدام است.

وحید علی ضمیر با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون سفر در استان همدان انجام می شود اضافه کرد: 50 درصد این سفرها به اتوبوس ها اختصاص دارد.

او گفت: تمام ناوگان اتوبوس رانی درون شهری استان همدان از سوخت یورو 4 استفاده می کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان یادآوری کرد: نوسازی تاکسی ها نیز در دستور کار واقع شده است و از ابتدای امسال 104 دستگاه تاکسی نوسازی شده و این برنامه به صورت مستمر ادامه دارد.

کمبود دستگاه سنجش هوا در همدان

مدیر کل محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه شهر همدان به پنج دستگاه سنجش هوا نیاز دارد تا به سنجش دقیق از هوای پاک برسد اضافه کرد: در حال حاضر یک دستگاه سنجش آلاینده های هوا وجود دارد که به زودی یک دستگاه دیگر توسط دانشکده علوم پزشکی همدان راه اندازی می شود.

محسن جعفری نژاد خاطر نشان کرد: استان همدان در 6 ماه اول امسال دارای چهار روز آلودگی هوا بود و در حال حاضر از نظر پاکی هوا شرایط مناسبی داریم.

وی اضافه کرد: از 23 استان کشور، همدان از نظر جایگاه متاثر از پدیده سطح گرد و غبار در رتبه 22 واقع شده است و هر چه به انتهای این جدول نزدیک شویم شرایط مطلوبتری داریم.

مدیر کل محیط زیست استان همدان به مسائل منطقه حفاظت شده آلما بلاغ اشاره کرد و گفت: حضور عشایر و چرای دامها در این منطقه یکی از مسائل مهم است که باید چاره اندیشی شود.

معاون عمرانی استانداری همدان در ادامه سفر به اسدآباد از پروژه ایمن سازی گردنه اسدآباد بازدید کرد.

افزایش ایمنی گردنه اسدآباد

فرزانه با بیان اینکه ایمن سازی گردنه نقش مؤثری در کاهش آمار تصادفات رخ به رخ و انحراف به چپ در این راستا حادثه خیز دارد ابراز امیدواری کرد: با تخصیص به موقع اعتبار سال آینده این طرح به پایان برسد.

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، جداسازی خط رفت و برگشت گردنه اسدآباد با اعتبار هشت میلیارد و 300 میلیون تومان به طول 15 کیلومتر و احداث روشنایی بر روی نیوجرسی های این راستا با اعتبار چهار میلیارد و 700 میلیون تومان برای افزایش ضریب ایمنی این شریان اصلی انجام می شود.

معاون امور عمرانی استانداری همدان همچنین از طرح کنار گذر شهر اسدآباد نیز دیدن کرد.

این طرح در مراحل پایانی خود واقع شده است، کنارگذر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ملی اسدآباد در سال 89 آغاز شد و تا به امروز برای این پروژه 23میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام کامل به 30میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار همدان: طرحها با رویکرد حفاظت از محیط زیست اجرا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار همدان: طرحها با رویکرد حفاظت از محیط زیست اجرا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید