تکان های هواپیما: دلیل

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تکان های هواپیما

تکان های هواپیما یکی از غیرقابل پیش بینی ترین پدیده ها در طول سفر هوایی می باشد که امکان دارد در هر پرواز و با هر ایرلاینی رخ دهد.

تکان های هواپیما: دلیل

راحت ترین قسمت سفر هوایی خرید بلیط هواپیما می باشد. در ادامه این سفر با مسائلی رو به رو هستید که با آگاهی و راه های مقابله با آن ها می توانید سفری آرام و بدون دردسر داشته باشید.

یکی از مهم ترین این مسائل تکان های هواپیما می باشد که می تواند برای افرادی که ترس از پرواز ندارند نیز آزار دهنده و ترسناک باشد. به همین دلیل تیم خبری وبلاگ سطح دیتا این مقاله را به تکان های هواپیما و راهنمای کامل کنار آمدن با آن اختصاص داده است.

چه عواملی باعث تکان های هواپیما می گردد؟

علی رغم استرس و ترسی که تکان های هواپیما ایجاد می نماید، این تکان ها تنها یک توده خشن آب و هوایی است که در اثر وزش باد، رعد و برق، جریان هوایی که حرکت یک جت ایجاد می نماید، نزدیکی به کوه و وهستان، و یا حتی صاف بودن هوا برای هواپیمایی که در ارتفاع در حرکت است اتفاق می افتد.

به همین دلیل ممکن است در طول هر پرواز و در سفر با هر ایرلاینی این اتفاق رخ دهد. اما به طور کلی این تکان ها هیچ خطری برای مسافر و هواپیما نخواهد داشت. بدون شک هر چه مدل هواپیما نیز تازه تر باشد این تکان ها کمتر حس خواهد شد.

آیا تکان های هواپیما طبیعی است؟

همانطور که گفته شد این تکان ها برای هر هواپیما می تواند رخ دهد و کاملاً طبیعی نیز می باشد، اگر چه باعث احساس ترس بسیاری می گردد. هواپیماهای مدرن به گونه ای طراحی شده اند که اندازه زیادی در مقابل تکان ها مقاومت می نمایند.

خلبانان بیشتر مواقع با توجه به گزارشات هواشناسی و رادار ها می دانند چه زمانی این تکان ها رخ خواهد داد. به همین دلیل در هنگام برخورد با این هوای ناپایدار در صورت وجود مسیری مشابه برای پرواز با یاری کنترل پرواز مسیر را عوض می نمایند یا با هشدار دادن به مسافران و کاهش سرعت هواپیما قدرت این تکان ها را کاهش می دهند. که این امر احتمال خسارت هواپیما را بسیار کاهش می دهد و شاید حتی دیگر برای مسافران قابل درک نیز نباشد.

آیا تکان های هواپیما می تواند مسافران را مجروح کند؟

در واقع بله ممکن است تکان های پرواز به مسافران نیز آسیب برساند، اما حوادث مرتبط با تکان های هواپیما به مراتب بسیار کمتر از آنچه فکر می کنید می باشند. براساس اطلاعات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، تعداد زخمی ها طی 16 ساله گذشته به طور میانه سالانه 33 نفر بوده است که هیچ کدام اسیب جدی ندیده اند. این تعداد در سال 2017 به 17 نفر در سال نیز رسید. با توجه به این که در این کشور روزانه در حدود 2.6 میلیون مسافر جابه جا می شوند، شانس مجروح شدن در تکان های هواپیما بسیار کاهش می یابد.

برای جلوگیری از حوادث تکان های هواپیما چه کار کنیم؟

همواره کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارید. هر گاه از سرویس بهداشتی استفاده کردید و در صندلی خود قرار گرفتید، کمربند ایمنی را ببندید. آسیب های تکان های هواپیما اغلب به خاطر نبستن کمربند ایمنی اتفاق می افتد.

برای جلوگیری از حوادث احتمالی به نکاتی که مهمانداران اول پرواز می گویند توجه کنید، برای بچه ها زیر دو سال خود از صندلی های ایمنی مخصوص کودک بهره ببرید.

تکان های هواپیما باعث سقوط هواپیما می گردد؟

در پاسخی کوتاه می توان گفت بله، اما احتمال این اتفاق بسیار کم بوده و تا به امروز هیچ سقوطی به خاطر این تکان ها گزارش نشده است. چرا که تمامی خلبانان برای مقابله با این تکان ها کاملاً آموزش دیده اند.

چگونه با ترس از تکان های هواپیما کنار بیاییم؟

ضربات و تکان های ناگهانی هواپیما که معمولاً در ارتفاع 35 هزار فوتی اتفاق می افتد، دلیل اصلی ترس از پرواز در افراد می باشد که حداقل یکی از ده نفر از آن رنج می برند. اما خوب است بدانید که هواپیما امن ترین و در عین حال راحت ترین وسیله حمل و نقل می باشد. با این وجود بسیاری از افراد به خاطر ترس از پرواز، با هواپیما سفر نمی نمایند.

برای جلوگیری از این ترس چندین راهکار ساده وجود دارد که می توانید با رعایت آن ها مقدار این ترس را به حداقل برسانید. این روش های همه توصیه های کاپیتان نلسون، خلبانی با تجربه برای کاهش ترس مسافرانش می باشد.

به صداهای غیرعادی اهمیت ندهید

شرح دلیل صداها در هنگام پرواز برای آرام کردن شخصی که تصور می نماید هر صدایی به معنای سقوط هواپیما می باشد، یاری خواهد نمود. بنابراین اگر در طول پرواز صدای غیرمعمول شنیدید از یکی از خدمه کابین سوال کنید و شرحات آن ها را بپذیرید.

صندلی را در جلوی هواپیما رزرو کنید

در قسمت جلو تکان های هواپیما خیلی کمتر احساس می گردد. اگر امکان دارد در هنگام خرید بلیط هواپیما، صندلی خود را نیز انتخاب کنید. در غیر اینصورت زودتر به فرودگاه بروید و سعی کنید جز اولین نفرهایی باشید که کارت پرواز را دریافت می کنید، چرا که می توانید از مهماندار بخواهید صندلی شما را در قسمت جلو پرواز بدهد.

درون نی بدمید.

کاپیتان نیلسون برای مسافرانی که به راحتی آرامی نمی گیرند ترفند دیگری دارد. وی می گوید. یک نی به دست بگیرید و به وسیله آن آغاز به نفس کشیدن کنید چرا که با این کار جریان هوا ورودی ریه ها محدود شده و فشار خونی که به خاطر استرس بالا رفته است، کاهش پیدا می نماید. همین کار باعث آرامش خواهد شد.

بارها و بارها نام خود را بنویسید.

در مقابله با هر ترسی برترین راه این است که فکر خود را با مسائلی دیگر درگیر کنید. به گفته کاپیتان نیلسون برای فراموش کردن ترس از پرواز بر روی برگه بارها و بارها نام خود را بنویسید. البته نوشتن با دست معمول کاری بسیار ساده می باشد، به همین دلیل این عمل را باید با دست دیگر خود انجام دهید تا کاملا فکر شما را درگیر کند.

منبع: طاهاگشت

به "تکان های هواپیما: دلیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکان های هواپیما: دلیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید