تصویر تکان دهنده از بلایی که آفتاب بر سر پوست می آورد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، با آنکه پزشکان و متخصصان پوست همیشه درباره آسیب هایی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به پوست برساند، هشدار داده اند، تجسم اینکه این آسیب واقعا می تواند چطور باشد سخت است. اما عکس های یک راننده کامیون که سمت راست صورتش حدود سه دهه دائما در معرض نور خورشید بود، نشان می دهد که اشعه ماوراء بنفش تا چه میزان می تواند صورتتان را خراب کند.

تصویر تکان دهنده از بلایی که آفتاب بر سر پوست می آورد

به گزارش روزیاتو، این پرتره که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، مرد 69 ساله ای را نشان می دهد که 28 سال را در جاده ها در حالی سپری نموده که یک طرف صورتش به طور دائم از پشت پنجره ماشین در معرض نور خورشید قرار می گرفت و طرف دیگر زیر سایه فضای داخلی کامیون بود.

سمتی که طی سال ها در معرض نور خورشید قرار داشت، پُر از چین و چروک هایی با خطوط عمیق و به طور محسوسی تیره تر است، اما پوست سمت دیگر صاف تر و شاداب تر.

اگر این عکس را به دو قسمت تقسیم کنیم می توانیم شاهد یک تغییر شکل قبل و بعد باشیم. سمت چپ صورت راننده به ما این امکان را می دهد که ببینیم اگر این فرد از کرم ضد آفتاب استفاده می کرد و از پوستش در برابر نور خورشید محافظت می کرد، کل صورتش چطور به نظر می رسید.

بر اساس این مطالعه، سمت چپ نشانه هایی مطابق با سندرم Favre-Racouchot را نشان می دهد که ناشی از آسیب شدید پوست با نور آفتاب است و با نام درماتوهیلیوز (Dermatoheliosis) نیز شناخته می گردد.

در واقع در فرآیندی که به عنوان درماتوهیلیوز یک طرفه شناخته می گردد، پوست سمت آسیب دیده صورت این فرد به تدریج در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ضخیم شده است.

نور خورشید از اجزای مختلفی از جمله اشعه های ماوراء بنفش A و B (UVA و UVB) تشکیل شده است. برخلاف اشعه های UVB، اشعه های UVA می توانند از پنجره های شیشه ای و ابر ها نفوذ نموده، بافت کشسان پوست را از بین ببرند و باعث ایجاد چین و چروک های عمیق شوند. این اشعه ها بعلاوه می توانند باعث بروز سرطان پوست شوند.

به گفته این ژورنال، با آنکه پوست صورت این مرد تا همینجای کار هم آسیب دیده، اما به او گفته شد که استفاده از رتینوئید های موضعی و کرم ضدآفتاب را آغاز کند و در عین حال برای معاینات منظم سرطان پوست تحت نظر قرار گیرد.

چگونه از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنیم؟

با آنکه ضروری است در تمام طول سال از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید، اما این امر به ویژه در تابستان که نور آفتاب شدیدتر است اهمیت بیشتری پیدا می نماید.

زمانی که خورشید در آسیب رسان ترین حالت ممکن است، یعنی بین ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر، در صورت امکان در سایه بمانید. اگر مجبور هستید در این ساعات بیرون از منزل باشید توصیه می گردد که از لباس های گشاد و پوشاننده و کرم ضد آفتاب با درجه محافظت در برابر آفتاب (SPF) بالا بهره ببرید.

کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 داشته باشد تا از شما در برابر اشعه UVB و آفتاب سوختگی محافظت کند. اما باید محافظت در برابر UVA کرم ضد آفتاب خود را نیز آنالیز کنید.

مطمئن شوید که به مقدار کافی از ضدآفتاب استفاده می کنید. بزرگسالان برای پوشاندن کل بدن خود باید حدود 6 تا 8 قاشق چایخوری کرم ضد آفتاب استفاده نمایند. بعلاوه ضروری است هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

منبع: فرارو

به "تصویر تکان دهنده از بلایی که آفتاب بر سر پوست می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر تکان دهنده از بلایی که آفتاب بر سر پوست می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید