برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم امسال

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، امراله حسنی پیش از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت حسین منزوی غزلسرای مشهور زنجانی که آرامگاه این شاعر برگزار گردید، اظهار کرد: حسین منزوی در کل کشور در حوزه شعر کلاسیک و غزل جایگاه ممتازی دارد و وظیفه ما است که از این جایگاه، حمایت و حفاظت نموده و آن را معرفی کنیم.

برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم امسال

وی با اشاره به اینکه منزوی جایگاه ویژه و ممتازی در غزل دارد، اضافه نمود: در حال حاضر زنجان ادبا و شعرای بسیاری دارد که از شاگردان منزوی بوده و راه او را ادامه می دهند و بسیاری زنجان را با نام منزوی می شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم امسال گفت: این دوسالانه با گرامیداشت یاد و خاطره حسین منزوی برگزار می گردد.

لازم به ذکر است، در این مراسم تعدادی از شاعران و علاقمندان استاد به همراه فرزند، برادر و خواهر و دیگر بستگان ایشان بر مزار آن فقید گرد هم آمدند.

در انتها این مراسم تعدادی از شاعران از جمله رضا اسمخانی، جواد چراغی، ناصر دوستی، علیرضا فرهومند، غزل منزوی، حسین پاکزاد به شعرخوانی پرداختند.

حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال 1325 در زنجان به دنیا آمد. وی از سنین جوانی سرودن شعر را شروع کرد و در سال 1346 به عنوان شاعر خود را بیان کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان نهاده شد.

از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که ازآن جمله می توان به کتاب های با عشق در حوالی فاجعه، از شوکران و شکر، با عشق تاب می آورم، حنجرهٔ زخمی تغزل و گزیده اشعار از ترمه و تغزل اشاره نمود.

حسین منزوی در سال 1383 پس از مدت ها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) در سه بخش کتاب (مجموعه غزل فارسی و غزل ترکی چاپ شده بین 1396 تا 1398)، تک اثر (شعر فارسی و ترکی (پنج اثر از هر شرکت کننده) و پژوهش (شامل انتها نامه و کتاب با موضوع غزل های حسین منزوی) برگزار گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین دوره دو سالانه غزل منزوی در نیمه دوم امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید