برف و سرمای سخت در راه است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سازمان هواشناسی آخرین پیش بینی ها را از شرایط جوی کشور طی 5 روز آینده گفت.

برف و سرمای سخت در راه است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سازمان هواشناسی کشور گفت امروز (پنجشنبه) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در کلانشهرهای صنعتی تهران، اصفهان و مرکزی افزایش غلظت آلاینده های جوی و غبار محلی به ویژه در اوایل شب پیش بینی می شود. در ضمنً، در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.

جمعه به تدریج و با نفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می دهد.

شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. همچنین بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ذدر منطقه های از دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور وهمچنین در استان های فارس، کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش آغاز می شود. طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

یکشنبه گستره فعالیت سامانه در کل کشور خواهد بود، به طوری که در نواحی شرق اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی و شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر منطقه ها کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش بینی می شود.

در این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت و در استان های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش به صورت برف خواهد بود.

دوشنبه گستره بارندگی در نیمه شرقی کشور خواهد بود و این سامانه در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

در بیشتر منطقه ها کشور تا خاتمه هفته روند افزایشی دما انتظار می رود و از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نوار شمالی پیش بینی می شود.

همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.

منبع: دنیای سفر

به "برف و سرمای سخت در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و سرمای سخت در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید