با پاسخ به این 6 سوال تکلیف رابطه تان با غذا را روشن کنید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، اگر نگوییم همه ولی 99 درصد خانم ها نسبت به رابطه با خانواده همسر و دوست و آشنا حساس اند و حسابی هم در این زمینه وسواس به خرج می دهند، ولی آیا تابه حال برایتان پیش آمده به رابطه ای فکر کنید که با انواع و اقسام خوراکی ها دارید؟

با پاسخ به این 6 سوال تکلیف رابطه تان با غذا را روشن کنید

در جوامع امروزی ما دائماً در معرض انواع و اقسام پیام ها و تصاویر مربوط به غذا و کاهش وزن و لاغری و... قرار می گیریم و دقیقاً همین مسئله هم هست که می تواند ما را وارد یک نوع رابطه ناسالم با غذا کند. چطور می گردد نوع این رابطه را سنجید؟ به این 6 سؤال پاسخ دهید. این آزمون به وسیله دکتر سُندرا کرانبرگ (Sondra Kronberg)، مدیر مرکز درمان چند تخصصی اختلالات خوردن آمریکا، طراحی شده است که به شما یاری می نماید تا بفهمید آیا غذا برترین دوستتان است یا سرسخت ترین دشمنتان!؟

1. اگر غذای زیادی توی بشقابتان کشیده باشید، محتمل است که...

الف. به محض اینکه احساس رضایت کردید، قاشق و چنگالتان را پایین بیاورید و از باقی غذای بشقابتان صرف نظر کنید.

ب. وقتی قاشق و چنگال را کنار می گذارید که کاملاً احساس سیری کنید.

ج. حتی اگر سیر شده باشید هم همچنان به خوردن ادامه می دهید و ته بشقاب را هم با یک تکه نان پاک می کنید!

2. با دوستانتان برای صرف شام بیرون رفته اید و واقعاً دلتان می خواهد به عنوان دسر یک تکه چیزکیک (کیک پنیر) بخورید. در این شرایط...

الف. گارسون را صدا می زنید و چیزکیک موردعلاقه تان را سفارش می دهید چون فکر می کنید اشکالی ندارد که برخی وقت ها بی خیال تغذیه سالم و رژیم شوید.

ب. فقط در صورتی چیزکیک سفارش می دهید که قرار باشد آن را با یکی از دوستانتان نصف نموده یا باقی دوستانتان هم دسر موردعلاقه شان را سفارش داده باشند.

ج) حتی نام چیز کیک را هم نمی آورید!

3. دوستان صمیمیتان در خصوص رژیم تازه ای حرف می زنند که با یاری آن در یک چشم به هم زدن لاغر شده اند. شما با خودتان فکر می کنید...

الف. نیازی به رژیم سفت وسخت ندارد. اگر غذاهایی را بخورم که دوست دارم، احساس سلامتی می کنم.

ب. قبلاً صدبار از این رژیم ها گرفتم که هیچ کدامشان هم جواب نمی دهند، پس بهتر است به همین رژیم غذایی که دارم، بچسبم و خوراکی های سالم بخورم.

ج. من هم باید این رژیم را امتحان کنم.

4.در یک روز معمولی وقتی در خصوص غذا فکر می کنید که:

الف. گرسنه باشید.

ب. وقتی گرسنه بوده یا استرس داشته باشید.

ج. همواره!

5. در خصوص فواید یک خوراکی خاص چیزهایی به گوشتان می خورد و به نظر می رسد که حسابی می تواند به شما یاری کند. یک بار آن را امتحان می کنید ولی از طعمش خوشتان نمی آید. در این صورت...

الف. یک بار دیگر به خودتان فرصت می دهید که طعم این غذا را امتحان کنید ولی خودتان را مجبور به خوردنش نمی کنید.

ب. دیگر هرگز لب به این غذا نمی زنید.

ج. هفته ای یک بار این غذا را امتحان می کنید، ولی از هر لقمه اش متنفرید!

6. همه دوستانتان روی گوشی تلفن همراهشان یک اپلیکیشن شمارش کالری دارند و مدام می گویند که شما هم باید این نرم افزار را امتحان کنید. شما فکر می کنید...

الف. نه سپاسگزارم! بدنم بهتر از یک اپلیکیشن می تواند به من بگوید که کِی کافی است و دیگر نباید غذا بخورم.

ب. شاید. همواره هم می توانم بفهمم که واقعاً سیر شده ام یا نه. شاید این اپلیکیشن بتواند یاریم کند که بفهمم کِی باید دست از غذا خوردن بکشم.

ج. قطعاً باید این اپلیکیشن را امتحان کنم. اصلاً به خودم اطمینان ندارم که فقط آن قدر غذا بخورم که برای بدنم کافی باشد.

اگر اغلب گزینه هایی که انتخاب نموده اید، گزینه الف است:

هیچ کس هرگز رابطه کاملاً سالمی با غذا ندارد. گاهی اوقات ممکن است استرس داشته یا بیش ازحد خودتان را رها کنید ولی اغلب اوقات غذاهای سالم می خورید و می توانید به نیازهای بدنتان و پیام هایی که مغزتان در خصوص غذا خوردن می دهد، گوش کنید. اگر گاهی وقت ها به

خوراکی خاصی ناخنک می زنید و از خودتان پذیرایی می کنید، دچار احساس گناه نمی شوید، پس تبریک می گوییم چون شما رابطه نسبتاً سالمی با غذا دارید.

افراد این گروه معمولاً با آرامش غذا می خورند و اگر برخی وقت ها یک تکه شکلات توی دهان بگذارند، به علت کالری که قرار است دریافت نمایند، سکته نمی نمایند! این یعنی شما نسبتاً به غذا و رژیم وسواس ندارید. یادتان باشد که فاصله میان غذا خوردن آگاهانه و دقت داشتن

نسبت به وزن و کالری دریافتی با وسواس نسبت به این موضوع، از زمین تا آسمان است.

اگر اغلب گزینه هایی که انتخاب نموده اید، گزینه ب است:

در مرز بین عشق و نفرت نسبت به غذا در نوسان هستید. غذا همه زندگیتان نیست ولی نسبت به اینکه دیگران در خصوص غذا خوردن شما چه فکر می نمایند و اینکه فلان غذای خاص چه تأثیری روی وزن شما می گذارد، حساس هستید. شاید غذا خوردن همه فکر شما را اشغال ننموده باشد اما هیچ کس نمی تواند بگوید که وقتی پرخوری می کنید یا فست فود می خورید، دچار عذاب وجدان نمی شوید!

اگر اغلب گزینه هایی که انتخاب نموده اید، گزینه ج است:

شما دائماً در خصوص غذا فکر می کنید؛ وقتی مشغول صرف صبحانه هستید، به این فکر می کنید که برای ناهار باید چی بخورید و مدام نگران هستید که آیا رژیمتان به میزان کافی سالم هست یا نه و... این مسئله روی زندگی معمول شما تأثیر می گذارد و اجازه نمی دهد که از غذا خوردن و رستوران رفتن و... لذت ببرید. این مسئله احتمالاً روی سلامتی تان هم اثر می گذارد و ممکن است دچار اختلالات خوردن شوید.

منبع: همشهری آنلاین

به "با پاسخ به این 6 سوال تکلیف رابطه تان با غذا را روشن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پاسخ به این 6 سوال تکلیف رابطه تان با غذا را روشن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید