اعلام شرایط فوق العاده در قزاقستان، دولت استعفا کرد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رئیس جمهور قزاقستان در پی تظاهرات در چند منطقه این کشور، استعفای دولت را پذیرفت و در شهر آلماتی و استان مانگیستائو شرایط فوق العاده اعلام نمود.

اعلام شرایط فوق العاده در قزاقستان، دولت استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سطح دیتا، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان در پی تظاهرات در چند منطقه این کشور که منجر به درگیری با نیرو های انتظامی و امنیتی شد، استعفای دولت را پذیرفت و همزمان در شهر آلماتی و استان مانگیستائو شرایط فوق العاده اظهار داشت.

تاکایف ضمن پذیرش استعفای دولت، با صدور یک فرمان علیخان اسماعیل اف را که معاونت اول نخست وزیری را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست کابینه منصوب کرد.

طبق این فرمان، اعضای دولت تا تصویب ترکیب نو کابینه به وظایف خود ادامه خواهند داد.

همزمان رئیس جمهور قزاقستان فرمان دیگری صادر کرد که بر اساس آن در شهر آلماتی و استان مانگیستائو از 5 تا 19 ژانویه (15-29 دی) شرایط فوق العاده اعلام شد.

در اطلاعیه بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان آمده است: رئیس جمهور به دلیل تشدید اوضاع و به منظور تامین امنیت عمومی، برقراری نظم و اجرای قانون، حفاظت از حقوق و آزادی های شهروندان فرامینی را مبنی بر برقراری شرایط فوق العاده در شهر آلماتی و استان مانگیستائو امضا کرد.

بر این اساس، در دو منطقه فوق محدودیت هایی نظیر تردد شبانه، ممنوعیت تجمعات، فروش اسلحه و مهمات، محدودیت ورود و خروج از این منطقه ها، بررسی اسناد، بازرسی شخصی، بازرسی اشیا و وسایل نقلیه و ضبط موقت اسلحه و مهمات ساکنان طی دوره شرایط فوق العاده اعمال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام شرایط فوق العاده در قزاقستان، دولت استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط فوق العاده در قزاقستان، دولت استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید