اصرار الیزابت وارن برای شکستن آرای سندرز، صدای ایلهان عمر را درآورد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، عضو دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا در واکنش به شکست برنی سندرز در بعضی از ایالت ها، از اصرار الیزابت وارن در باقی ماندن در کارزار مقدماتی نامزدهای این حزب و شکسته شدن آرای سندرز انتقاد کرد.

اصرار الیزابت وارن برای شکستن آرای سندرز، صدای ایلهان عمر را درآورد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سطح دیتا، ایلهان عمر نماینده مردم ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان آمریکا که از برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری 2020 حمایت نموده است، در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات سه شنبه عظیم در مینه سوتا و بعضی دیگر از ایالت ها، به انتقاد از مواضع الیزابت وارن پرداخته و او را به دلیل حمایت نکردن از سندرز سرزنش نموده است.

انتخابات سه شنبه عظیم در 14 ایالت آمریکا برگزار شده و نتایج اولیه در حزب دموکرات حاکی از پیروزی قطعی جو بایدن در 9 ایالت و برنده شدن برنی سندرز در سه ایالت بوده است.

هر چند هنوز نتیجه نهایی دو ایالت کالیفرنیا و مِین اعلام نشده اما شمارش بیش از 70 درصد آرا در کالیفرنیا از پیشتازی سندرز حکایت دارد و شمارش بیش از 70 درصدی آرا در مِین حاکی از برنده بودن بایدن با اختلاف یک درصدی از سندرز است (جزئیات بیشتر).

ایلهان عمر، عضو دموکرات و مسلمان کنگره آمریکا و نماینده ایالت مینه سوتا در مجلس نمایندگان این کشور در یک پیغام توئیتری درباره شکست نامزد محبوب خود در این ایالت اظهارنظر نموده است.

وی در پیغامی توئیتری به حمایت پیت بوته جج و ایمی کلوباچار از بایدن و انصراف آنها از کارزار مقدماتی حزب دموکرات اشاره و همزمان از الیزابت وارن به دلیل عدم حمایت از سندرز انتقاد کرد.

سندرز و الیزابت وارن

ایلهان عمر در توئیتر نوشت: تصورش را بکنید اگر شب گذشته ترقی خواستار مانند میانه روها متحد بودند، چه کسی پیروز می شد؟ این چیزی است که ما باید تحلیل کنیم. من مطمئنم که یک جنبش مترقی متحد به ما اجازه می داد مینه سوتا و دیگر ایالت هایی را که با اختلاف پایین باختیم، ببریم.

از ابتدای کارزار انتخابات ریاست جمهوری در حزب دموکرات، رسانه ها و تحلیلگران آمریکایی نامزدهای حاضر در این رقابت به دو دسته کلی میانه روها و ترقی خواستار تقسیم بندی نموده اند. در طیف ترقی خواستار، سندرز و الیزابت وارن به دلیل داشتن مواضع تقریبا مشابه در طیف ترقی خواه قرار داشته اند.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا بدون اشاره مستقیم به نام الیزابت وارن از مواضع او و اصرارش بر ادامه حضور در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری انتقاد نموده است.

به نوشته هیل، بایدن در ایالت مینه سوتا در انتخابات سه شنبه عظیم به طور غیر منتظره ای پیروز شد به رغم اینکه پیش از انتخابات در نظرسنجی ها در این ایالت در صندلی چهارم قرار داشت.

الیزابت وارن که سناتور ایالت ماساچوست است، در انتخابات سه شنبه عظیم حتی در ایالت خودش هم ناکام ماند و سوم شد. بایدن در ماساچوست اول و سندرز دوم شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اصرار الیزابت وارن برای شکستن آرای سندرز، صدای ایلهان عمر را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار الیزابت وارن برای شکستن آرای سندرز، صدای ایلهان عمر را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید