هند چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا پشت سر می گذارد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، سازمان ملل می گوید هند در مسیر پشت سر گذاشتن چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا در میانه سال 2023 است.

هند چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا پشت سر می گذارد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از آسوشیتدپرس به این ترتیب پرسش هایی درباره اینکه آیا جمعیت جوان رو به افزایش هند در سال های آینده زمینه رشد مالی را فراهم خواهند آورد یا به نقطه ضعفی بدل خواهند شد، مطرح شده است.

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از آسوشیتدپرس در حالیکه هند 254 میلیون نفر جمعیت در فاصله سنی 15 تا 24 دارد که بزرگترین اندازه در دنیا است، چین با سالمند شدن جمعیت و کاهش رشد جمعیت روبرو است. این شرایط به این انتظار انجامیده است که تغییرات جمعیت شناختی بتواند راه را برای تبدیل شدن هند به یک قدرت عمده مالی و دنیای بگشاید.

شهروندان جوان هند می توانند رشد مالی این کشور را در سال های آینده برانگیزانند، اما در عین حال اگر این جوانان به اندازه کافی به کار گمارده نشوند، می تواند به سادگی به مسئله ای بدل گردد. اقتصاددانان هشدار داده اند که حتی در حالیکه اقتصاد هند در حالیکه جمعیتش افزایش می یابد، در میان اقتصادهای با رشد سریع قرار گرفته است، اما اندازه بیکاری در این کشور هم افزایش یافته است.

شرکت تکنولوژی بزرگ اپل، در میان شرکت های دیگر، امیدوار است که در حالیکه بعضی از مراکز تولیدی اش را از چین خارج می نماید چرا که دستمزدها در آن با کاهش جمعیت در سن کاری دارد بالا می رود، به هند به عنوانه یک کانون بالقوه تولیدی بازگردد.

گزارش سازمان ملل می گوید هند در میان سال میلادی جاری حدود 2/9 میلیون جمعیت بیشتر از چین خواهد داشت. هند در این زمان جمعیتی حدود 1/4286 میلیارد نفر خواهد داشت در حالیکه جمعیت سرزمین اصلی چین در آن هنگام 1/4256 میلیارد نفر خواهد بود. جمعیت شنان می گویند با توجه محدودیت های داده های جمعیتی محاسبه تاریخ دقیق پیشی گرفتن هند از چین از لحاظ شمار جمعیت ناممکن است. هند از سال 2011 سرشماری عمومی انجام نداده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "هند چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا پشت سر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند چین را به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا پشت سر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید