قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 700 نفر رسید

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد قربانیان کرونا استان به 700 نفر خبر داد

قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 700 نفر رسید

پرویز یزدان پناه گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

وی اضافه نمود: هم اکنون 180 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 63 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 50 هزار و 556 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه گفت: از 383 جواب دریافت شده پی سی آر در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 45 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(40 درصد موارد)، بهمئی(55 درصد)، کهگیلویه(55 درصد) و گچساران (47 درصد) بود.

وی شرح داد: همچنین از 293 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند. افزایش درصد موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روزهای آینده به شرایط قرمز تغییر رنگ خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نام کرد: از مردم خواهش می کنیم که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بنمایید، از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز 16 ساعته مراجعه نمایید. :

یزدان پناه ادامه داد: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم، لذا در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و شرایط روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت، بهورز و یا پزشک گزارش دهید.

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 700 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 700 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید