سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد، استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران : رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که اعتماد مردم به بازار سرمایه ظرفیت قابل توجهی است و نباید اجازه داد تا با سوء مدیریت ها این اعتماد خدشه دار گردد.

سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد، استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جریان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و آنالیز شرایط بازار بورس و عملکرد سازمان اوراق بهادار بیان نمود: شرایط بازار بورس علی رغم زیرساخت ها و قوانین موجود و مشوق های دولتی به دلیل کاستی ها و کوتاهی ها در حوزه مدیریتی در شرایط بغرنجی برای سهامداران خود به سر می برد. رسیدگی به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این بازار شرایط جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد نموده و این بازار بر روی فضای اجتماعی مردم تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ماه های گذشته بارها مسائل و نکات مرتبط با این بازار و تهدیدهای آن جلساتی برگزار گشت و کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در مکاتباتی که با دولت داشت هشدار خود را در مورد این بازار و نحوه مدیریت آن مطرح نمود. زمانی که فرایند قیمت های بازار سرمایه و سهام شرکت ها به صورت غیرمتعارف افزایش می یافت و نظارت بر بازار به طور دقیق نبود چنین شرایطی پیش بینی می شد.

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: در گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون مالی به دلایل ایجاد چنین شرایطی و راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط ارائه شده است. پیشنهاداتی که کمیسیون در این گزارش ارائه نموده است در قالب طرح نیز ارائه خواهد شد تا مسائل این بازار مرتفع شود. امروز به دلیل سوء مدیریت ها شاهد بی اعتمادی مردم به بازار سرمایه هستیم.

وی ادامه داد: باید با تصمیمات منطقی و کار کارشناسی اعتماد مردم به این بازار بازشود در غیر این صورت ظرفیت اعتماد مردمی که سرمایه عظیم برای اقتصاد کشور است از دست می رود. نباید اجازه داد تا مردم نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد شوند، چرا که این بازار می تواند سرمایه های مردم و نقدینگی بازار را به سمت توسعه فراوری به کشور سوق دهند. از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا این موضوع را با جدیت دنبال نموده و ان شاء الله با تعامل بین مجلس و دولت شاهد شرایط مطلوبی در هفته های آینده در این بازار باشیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد، استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد، استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید