دانش آموزان ایرانی قله المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را فتح کردند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تهران (پانا) - ایران با 9 نشان طلا و 1 نشان نقره در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک دانش آموزان 2022 گرجستان، فاتح جهان شد.

دانش آموزان ایرانی قله المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را فتح کردند

تیم دانش آموزان ایرانی در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک (IOAA 2022) که در شهر کوتایسی گرجستان برگزار گشت، به مقام نخست جهان دست یافت.

مهدی استاد محمدی، سپهر سلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی سطری، سیدیوسف میریوسفی، سهند اسماعیل زاده ، سهند اکرمی پور، آریا قنبری و آرسام مجد نشان طلا و علیرضا اعلایی هره دشت به نشان نقره دست یافتند.

این تیم با سرپرستی دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، امیرحسین امیری و هدی پورغلامی در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران با کسب 9 نشان طلا و 1 نشان نقره با اقتدار، برای دومین بار مقام اول مسابقات را کسب کرد.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تبریک به جامعه علمی کشور و خانواده های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از درخشان ترین نتایج تاریخ المپیاد نجوم باشگاه دانش پژوهان جوان در سال های گذشته دانست.

در این دوره از مسابقات 250 دانش آموز از 45 کشور شرکت کرده بودند که تیم های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، هند، برزیل و تایلند بعد از جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

در مسابقات سال گذشته 2021 که به صورت مجازی با میزبانی کلمبیا برگزار گشت 2 طلا ، 5 نقره و 2 برنز و 1 دیپلم افتخار کسب کرده بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "دانش آموزان ایرانی قله المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را فتح کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان ایرانی قله المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را فتح کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید