توانمندسازی نهادهای مردمی و محلی در حراست و محیط زیست پایدار لازم است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار کهگیلویه گفت: توانمندسازی نهادهای مردمی و محلی در حراست و محیط زیست پایدار لازم است.

توانمندسازی نهادهای مردمی و محلی در حراست و محیط زیست پایدار لازم است

سید عبدالعزیز موسوی در ملاقات مدیر کل محیط زیست با اشاره به رویکرد مشارکت مردم در مدیریت حفظ محیط زیست اظهار کرد: حرکت به سمت حفاظت محلی و مردمی راه چاره موثر است تا مردم در حفاظت و حراست از نعمت های بزرگ طبیعت و منطقه ها حفاظت شده در شهرستان ایفای نقش نمایند.

وی با اعلام حمایت از این رویکرد اضافه نمود: طبیعی است ظرفیت های دولتی نمی تواند به تنهایی جوابگوی حجم سنگین رسالت های موجود در حوزه حراست و حفاظت از محیط زیست باشد.

موسوی با بیان اینکه دولت مدافع راهبرد مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در امور مختلف به ویژه محیط زیست است توضیح داد: در این جهت باید گروه های مردمی را با آمادگی بیشتری به این سمت راهنمایی کنیم.

وی اضافه نمود: تجارب در شهرستان حاکی از آن است که هر وقت به مردم رجوع نموده ایم آن ها برای یاری به دولت از هیچ تلاشی دریغ ننموده اند، و توسعه ظرفیت جامعه محلی تدبیری است که وقتی اجرایی گردد با توجه به انگیزه و همراهی همیشگی مردم منطقه قطعا نتایج درخشان تری نیز به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهلیت و صلاحیت گروه های مردمی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خلاق دهیاریها و سمن های باتجربه و کارنامه دار به پیشبرد برنامه های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست یاری بسیاری کند.

موسوی با اشاره به کمبود امکانات در شهرستان اعم از نیروی محیط بان و تجهیزات موجود به منظور پایش مستمر منطقه ها حفاظت شده و منابع زیستی در شهرستان گفت: سازمان محیط زیست تدابیر لازم در این خصوص را در راستای نظارت و حفظ و حراست از حیات وحش موجود در منطقه ها خاییز و موارد مشابه به صورت جدی دنبال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توانمندسازی نهادهای مردمی و محلی در حراست و محیط زیست پایدار لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی نهادهای مردمی و محلی در حراست و محیط زیست پایدار لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید