تقسیط عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، در شرایطی که اتحادیه های مرتبط با خودروهای سنگین و عمومی از بالا بودن عوارض الکترونیکی آزادراه ها گلایه دارند و رانندگان این خودروها مجبور بودند بدهی های میلیونی شان را یکجا پرداخت نمایند، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل اعلام نمود که این عوارض برای خودروهای سنگین و عمومی تقسیط شده است.

تقسیط عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین

عملیات اجرایی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها از اواخر سال گذشته و در چهار آزادراه به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزادراه ها گرچه دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی ها و ایجاد ترافیک نبود اما در این میان بعضی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی توانند عوارض خود را پرداخت نمایند؛ چراکه به آن ها اطلاع رسانی نشده است.

در چنین شرایطی پس ازاینکه خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اعلام نمود که عوارض الکترونیکی آزادراهی خودروهای سنگین و عمومی محاسبه و برای آن ها به صورت پیامکی ارسال شده است و رانندگان این خودروها باید آن را به صورت یکجا پرداخت نمایند، بعضی از این اتحادیه ها نسبت به این مسئله اعتراض کردند و نهایتاً محمدرضا زمانیان - مدیرکل نظارت بر بهره برداری آزادراه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای- دراین باره اعلام نمود که این مسئله با مذاکره و پیگیری قابل حل شدن است.

در همین رابطه جلال بهرامی، معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل درباره قسطی شدن یا نشدن این عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای سنگین و عمومی به ایسنا گفت: با توجه پیگیری های اجرا شده عوارض الکترونیکی کشور برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستورالعمل و چگونگی پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آن ها ارسال شده است.

با این اوصاف حالا باید دید شرایط تقسیط این عوارض چگونه است و آیا به گونه ای برای رانندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند بدهی شان را پرداخت نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تقسیط عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقسیط عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید