تایرهای نو 100 درصد بازیافت می شوند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا به نقل از نیواطلس، از آنجا که تایرهای قدیمی از لاستیک های ولکانیزه ساخته می شوند، نمی توان به راحتی آنها را ذوب کرد و برای ساخت تایرهای تازه به کار برد اما اکنون تایرهایی بدون لاستیک و الاستومرهای حافظ محیط زیست ساخته شده اند که این چالش را از بین می برند.

تایرهای نو 100 درصد بازیافت می شوند

ولکانیزه شدن یک فرایند شیمیایی است که در آن لاستیک طبیعی با افزوده شدن گوگرد یا بهبود دهنده و شتاب دهنده، به مواد پایدار تبدیل می گردد.

هرچند تایرهای معمولی قابل بازیافت هستند، اما به طور سنتی به خرده لاستیک هایی تبدیل می شوند که در موادی مانند آسفالت به کار می روند. از آنجا که فرایند ولکانیزاسیون قابل معکوس شدن نیست، استفاده از آنها در فراوری تایرهای نو نیز ممکن نیست.

به همین خاطر شرکت نروژیری تایر (re Tyre) ابداعی نو انجام داده است. این شرکت تایرهای خودرو را از TPE های اختصاصی زیستی (الاستومرهای ترموپلاستیک) می سازد که 100 درصد قابل بازیافت هستند. به بیان دیگر کل تایر از ماده ای ساخته شده که پوشش و مهره ها نیز قابل بازیافت به تایرهای بیشتری هستند.

به علت فناوری پیشرفته فراوری شرکت مذکور، کل هزینه های ساخت محصول آن با تایرهای لاستیکی معمول قابل مقایسه است و به همین علت تایرها را می توان در کارخانه های کوچک منطقه ای به جای واحدهای بزرگ فراوری کرد. این امر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بعلاوه هزینه های حمل و نقل منجر می گردد. از سوی دیگر فرایند فراوری نیز 90 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

شرکت ری تایر اکنون در پی یک شریک صنعتی است که به استفاده از فناوری در فراوری تایرهای مذکور علاقمند باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تایرهای نو 100 درصد بازیافت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایرهای نو 100 درصد بازیافت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید