بیماری هایی که به دست بشر ساخته شده اند

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، در این مطلب به معرفی تعداد اندکی از بیماری هایی که دست ساز بودنشان اثبات شده است، می پردازیم.همراه ما باشید.

بیماری هایی که به دست بشر ساخته شده اند بیماری های عجیب و ناشناخته با نام های تازه هر روز در دنیا در حال به وجود آمدن هستند؛ اما چند درصد این بیماری ها طبیعی و چه تعدادی از آن ها ساخته دست انسان هستند؟

بیماری از قدیم تا به الان یکی از سلاح های مقابله و جنگ و حتی کشتارجمعی بوده است. بیماری هایی که انسان ها با دست خود فراوری یا اشاعه می نمایند تا بتوانند دشمنان خود را راحت تر از پا بیندازند و زودتر به اهداف خود برسند. بیماری هایی که وقتی واگیردار می شوند آن قدر وحشتناک می شوند که گریبان کسانی که خود آن را درست نموده اند را هم می گیرند. این بیماری ها گاه کاملاً هوشیارانه و با هدف مرگ دسته جمعی فراوری می شوند و گاه با اهمال آدم ها خودبه خود متولد می شوند. کوشش برای ایجاد این بیماری های دست ساز از زمانی که آدم ها با انداختن لاشه حیوانات در آب شرب سعی در ایجاد بیماری و آلودگی داشتند یا با شیوع طاعون به نسل کشی می پرداختند تا همین الان که ویروس های کشنده را در آزمایشگاه ها فراوری می نمایند ادامه داشته است.

سرطان؛ بیماری عصر تازهسونامی وحشتناک بیماری نامش را نبر آن قدر در دنیا شیب تندی پیدانموده است که حالا از هر سه مورد مرگ در دنیا یک مورد آن در اثر ابتلا به سرطان اتفاق می افتد. پژوهشگران با آنالیز مومیایی مصر باستان و آمریکایی جنوبی متوجه شده اند که فقط تعداد اندکی از مردم آن موقع به بیماری سرطان مبتلا بوده اند. تحقیقات تازه هم نشان می دهد که شیوه های زندگی مدرن و آلودگی صنعتی، دلیل اصلی بروز سرطان است و این که این بیماری به طور طبیعی ایجاد نمی گردد.

مقدار ابتلا به این بیماری از زمان شروع انقلاب صنعتی، به طور فراوان ای به ویژه میان بچه ها افزایش یافته است. به گفته یک پژوهشگر دانشگاه منچستر، سرطان در کشورهای پیشرفته، دومین عامل مرگ ومیر پس از بیماری های قلبی است. در محیط طبیعی هیچ چیز وجود ندارد که عامل سرطان باشد؛ برای همین این بیماری ساخته دست بشر است، و آلودگی، تغییرات رژیم غذایی و عادات زندگی مردم عوامل اصلی ایجاد این بیماری است.

ایدز؛ وحشتناک تربن ویروس دست ساز بشرمنشأ بیماری ایدز، به عنوان یکی از اسرار عالم پزشکی شناخته می گردد، اما در سال های اخیر و در پی رد فرضیه هایی در خصوص منشأ ویروس این بیماری هولناک، نظریه تازهی مطرح شده که احتمال دخالت انسان در خلق و توسعه آن را بر مبنای اطلاعات علمی و شواهدی مستدل را تقویت می نماید. در اواخر دهه70، شیوع ناگهانی بیماری تازهی با عنوان ایدز، منجر به مرگ میلیون ها نفر شد.

این بیماری کشنده که به سرعت به سیستم ایمنی بدن هجوم می آورد، قربانی خود را به قدری در برابر عفونت ها و اختلالات عصبی، ضعیف می کرد که فرد چاره ای جز مرگ نداشت. ویروس این بیماری که پس از چند سال از شیوع آن، در سال 1984 شناسایی شد، با عنوان ویروس HIV نام گذاری شد. نظریه ای تکان دهنده هم درباره منشأ این ویروس وجود دارد. مطابق این نظریه، منشأ ویروس ایدز اساساً هیچ ارتباطی با میمون های سبز، شامپانزه ها و ساکنان آفریقا ندارد.

برعکس، حامیان این نظریه بر این باورند که این ویروس، عاملی زیستی است که در آزمایشگاه مورد دست کاری قرار گرفته و اصولاً ویروسی ساخته دست بشر است. در 26 اکتبر 1986، نشریه ساندی اکسپرس در صفحه نخست خود با چاپ مقاله ای با عنوان ویروس ایدز در آزمایشگاه های پنهانی فراوری شده است، پرده از این راز گگردد .در این مقاله، پزشک برجسته و سرشناس، دکتر جان سیل و پروفسور یاکوب سیگال مدیر بازنشسته مؤسسه زیست شناسی دانشگاه برلین، استدلال نمودند که ویروس ایدز باید ویروسی ساخته دست بشر باشد. بعلاوه دکتر آلان کانت ول در دو کتاب مستدل و علمی خود با عناوین ایدز و پزشکان مرگ (1988) و خون عجیب (1993) به توضیح جزئیات و واقعیات این نظریه پرداخت و همین کتاب دوم وی بود که جایزه کتاب بنجامین فرانکلین را در سال 1994 به خود اختصاص داد. جالب است بدانید در بعضی از کشورهای آفریقایی بیش از 70درصد جمعیت کشور مبتلا به ایدز هستد!

ابولا؛ نسل کشی در آفریقاابولا شاید آخرین و مشهورترین ویروس ساخته بشر باشد که تا به الآن پرده از راز آن برداشته شده است. پروفسور سیرل برودریک متخصص بیماری های عفونی و میکروبی لیبریا معتقد است آمریکا با همکاری آفریقای جنوبی در سال 1975 میلادی در یک عملیات سری در کشور زئیر - جمهوری دموکراتیک کنگو - نخستین ویروس عفونی و مرگبار ابولا را با هدف کاهش جمعیت سیاهان قاره آفریقا را آزمایش و برای شیوع آن به صورت وسیع برنامه ریزی کردند. 85درصد جمعیت 10 میلیون نفری گینه، مسلمان و به جامانده اکثراً مسیحی اند.این کشور شکلی هلالی دارد و سرچشمه رود نیجر در بلندی های جنوب شرقی آن قرار گرفته است.گینه هم اکنون یکی از اصلی ترین کانون شیوع بیماری ابولا است.

به گفته متخصصان بیماری های عفونی و میکروبی، ویروس هولناک ابولا یکی از ارگاهمم های اصلاح شده ژنتیکی است که به عنوان اسلحه ای بیولوژیکی به وسیله شرکتی صنعتی نظامی آمریکا با همکاری مسئولان بلندپایه دولت آپارتاید آفریقای جنوبی ساخته شد. ویروس ابولا از خانواده فیلوویروس هاست که پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می نماید که در 50تا 90درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد. البته از 4 گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می گردد و به مرگ هم منتهی نخواهد شد.

حالا هر روز ویروسی تازه در دنیا ظهو و بروز پیدا می نماید که نمی توان به درستی فهمید منشا این ویروس ها کجاست و ریشه این بیماری ها طبیعی است یا صنعتی شدن سبک زندگی و به ویژهک شاورزی منجر به آن شده یا هولناک تر از این فرضیه ها، آیا این بیماری ها ساخته بشر هستند یا خیر؟!

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون

به "بیماری هایی که به دست بشر ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری هایی که به دست بشر ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید