برندگان مسابقه عکس نشنال جئوگرافیک در سال 2023

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تصویری قابل توجه که دو عقاب سرسفید را در میانه پرواز نشان می دهد، برنده مسابقه عکس سال 2023 نشنال جئوگرافیک شد.

برندگان مسابقه عکس نشنال جئوگرافیک در سال 2023

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، این تصویر با عنوان پایکوبی عقاب ها و انتخاب شده از میان 5000 عکس، دو عقاب سرسفید را در حال پرواز نشان می دهد که برای یک سکوی استراتژیک می جنگند تا بتوانند ماهی قزل آلا را شکار نمایند. این عکس به وسیله کارتیک سوبرامانیام گرفته شده است.

سوبرامانیام که دو نوامبر متوالی را در حفاظتگاه عقاب سرسفید در نزدیکی هینز در آلاسکا گذراند و در خصوص چگونگی شکار و تعامل صد ها عقاب سرسفید که در آنجا جمع می شوند تحقیقاتی انجام داد.

وی می گوید: مطالعه الگو های رفتاری عقاب ها به من یاری کرد تا بعضی از اقدامات آن ها را پیش بینی کنم. به عنوان مثال، هنگامی که یک عقاب سرسفید، ماهی قزل آلا را شکار می نماید، عقاب های دیگر در منطقه به آنجا پرواز می نمایند تا سهم خود را بگیرند و این منجر به هرج و مرج می گردد.

صحنه ای که سوبرامانیام توانست ثبت کند، نشان می دهد که یک عقاب در سمت چپ قاب، با چنگال هایش به سمت عقاب دیگر روی شاخه درخت می رود. در همان لحظه عقاب دیگری از روی شاخه پرش می نماید و همزمان ظرافت پرندگان در حال پرواز را آشکار می نماید، اما رقابتی پرتنش را نیز نوید می دهد.

بعلاوه در تصویر، دو عقاب دیگر روی شاخه درخت قرار دارند، اما در آن لحظه از عمل حذف شده اند. در پس زمینه مه روی چشم انداز ای وهم آور دیده می گردد.

علاوه بر تصویر برنده، نشنال جئوگرافیک تصاویری دیگری را منتشر نموده که طیفی از پدیده های طبیعی را به تصویر می کشد، از آتشفشان ایسلندی در اواسط فوران تا راه شیری که به وضوح در دریاچه ای مسطح در استان واشنگتن منعکس شده است.

عکس دیگری یک جغد صحرایی را در آریزونا نشان می دهد که یک مارمولک مدیترانه ای کشته شده را در منقار خود دارد. در یک عکس، هزاران پنگوئن جماعتی فشرده را در ساحلی در جزیره ای دورافتاده در اقیانوس اطلس تشکیل می دهند.

منبع: فرارو

به "برندگان مسابقه عکس نشنال جئوگرافیک در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان مسابقه عکس نشنال جئوگرافیک در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید