افغانستان، اختصاص بودجه 15میلیون دلاری آمریکا برای گفت وگوهای صلح با طالبان

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، در حالی که دهمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان بدون پیشرفتی متوقف شده است، رسانه ها از اختصاص بودجه 15میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا برای گفت وگوهای صلح افغانستان قطر خبر می دهند.

افغانستان، اختصاص بودجه 15میلیون دلاری آمریکا برای گفت وگوهای صلح با طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سطح دیتا، کنگره آمریکا در نظر دارد تا به وزارت دفاع این کشور اجازه دهد در امسال میلادی 15 میلیون دلار را برای گفت وگوهای صلح با طالبان هزینه کند.

به گزارش رُل کال، کنگره تأکید دارد که این بودجه برای حمایت تدارکاتی از گفت وگوها است و نمایندگان نیز کوشش کردند تا از عدم صرف این هزینه به نفع طالبان اطمینان حاصل نمایند.

با این حال پنتاگون چندی پیش هنگام درخواست این بودجه از احتمال بهره بردن غیرمستقیم طالبان از این بودجه گفته بود، اما قانونگذاران آمریکایی کوشش نموده اند تا اطمینان حاصل نمایند که این پول به طالبان کمکی نمی کند.

در گزارش پنتاگون آمده که این پول به طورمستقیم به اعضا یا عناصر طالبان پرداخت نمی گردد و اجازه استفاده طالبان از این پول را نمی دهد.

وزارت دفاع آمریکا همچنین افزوده که این بودجه را نمی توان برای هزینه های تعیین از قبیل خرید مهمات و یا انتقال مذاکره نمایندگان در وسایط نقلیه دولتی هزینه کرد.

یکی از سخنگویان کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز توضیح داد که این پول برای پرداخت به طالبان هزینه نخواهد شد و برای چگونگی صرف این بودجه محدودیت های شدید و نیز نظارت های گسترده وجود خواهد داشت.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "افغانستان، اختصاص بودجه 15میلیون دلاری آمریکا برای گفت وگوهای صلح با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، اختصاص بودجه 15میلیون دلاری آمریکا برای گفت وگوهای صلح با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید