آسیب بینایی مدت ها قبل از تشخیص دیابت شروع می گردد؟

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، تحقیقات تازه نشان می دهد که آسیب عصبی یک عارضه جانبی رایج دیابت نوع 2 است و ممکن است مدت ها قبل از تشخیص بیماری در چشم ها آغاز گردد.

آسیب بینایی مدت ها قبل از تشخیص دیابت شروع می گردد؟

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، در این مطالعه، دانشمندان از نوروپاتی یا آسیب عصبی در قرنیه چشم به عنوان آسیب به اعصاب در سراسر بدن استفاده کردند.

این مطالعه شامل نزدیک به 3500 نفر، 21٪ مبتلا به دیابت نوع 2، 15٪ مبتلا به پیش دیابت و 64٪ بدون هیچ کدام از این مسائل، بودند و محققان اعصاب قرنیه را در هر سه گروه آنالیز کردند.

محققان دریافتند که مقدار آسیب به اعصاب قرنیه همزمان با مقدار اختلال در متابولیسم گلوکز افزایش می یابد.

افراد مبتلا به پیش دیابت آسیب عصبی قرنیه را 8 درصد بیشتر از افراد بدون دیابت داشتند. در همین حال، یافته ها نشان داد که افراد مبتلا به دیابت آسیب عصبی قرنیه داشتند که 8 درصد بیشتر از افراد مبتلا به پیش دیابت و 14 درصد بیشتر از کسانی بود که هیچ کدام از این بیماری ها را نداشتند.

آسیب عصبی نیز با افزایش سطح قند خون و با مدت زمانی که فرد مبتلا به دیابت است افزایش می یابد. این شرایط شامل مقدار بالاتر HbA 1 c (میانگین سطح قند خون طی چند ماه) و سطح قند خون دو ساعت پس از غذا بود.

دکتر سارا مختار، سرپرست تیم تحقیق در مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت هلند، گفت: ما می دانیم که معمولاً 3 تا 5 سال طول می کشد تا پیش دیابت به دیابت نوع 2 تبدیل گردد. نتایج ما نشان می دهد که سطوح بالای قند خون می تواند به اعصاب قرنیه مدت ها قبل از ابتلاء به دیابت نوع 2 آسیب برساند.

مقدار گیری آسیب عصبی در قرنیه نسبتاً آسان است و راهی برای تشخیص آسیب عصبی در سایر نقاط بدن فراهم می نماید.

مختار گفت: اگر بتوانیم آسیب عصبی را زود تشخیص دهیم، ممکن است بتوانیم آن و مسائل ناشی از آن را به تأخیر بیندازیم یا از آن جلوگیری کنیم و بنابراین کیفیت زندگی را به مقدار قابل توجهی بهبود دهیم.

در حالی که آسیب عصبی می تواند موجب بروز مواردی از خشکی چشم گرفته تا از دست دادن بینایی در چشم ها گردد، بعلاوه می تواند باعث درد و بی حسی در پا ها و دست ها گردد. دیابت بعلاوه می تواند باعث ایجاد مسائل عضلانی گردد.

برای اثبات اینکه سطح گلوکز بالاتر دلیل آسیب است و اینکه آیا کنترل زودهنگام قند خون ممکن است آن را به تأخیر بیندازد یا از آن پیشگیری کند، به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

منبع: فرارو

به "آسیب بینایی مدت ها قبل از تشخیص دیابت شروع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب بینایی مدت ها قبل از تشخیص دیابت شروع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید