آخرین شرایط آسانسورهای خاموش متروی تهران ، از 1189 پله برقی مترو فقط یکی خاموش است ، برنامه ریزی برای حل مشکل پله برقی ایستگاه محمدیه تا شهریور

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه آسانسورها مکمل پله برقی ها هستند و در صورت درستی پله ها مسئله ای نخواهیم داشت، گفت:در مجموع 155 آسانسور در خطوط متروی تهران داریم که فقط سه مورد آن خراب شده و 87 مورد دیگر نیازمند تایید و مجوز سازمان استاندارد مانده است.

آخرین شرایط آسانسورهای خاموش متروی تهران ، از 1189 پله برقی مترو فقط یکی خاموش است ، برنامه ریزی برای حل مشکل پله برقی ایستگاه محمدیه تا شهریور

به گزارش خبرنگار وبلاگ سطح دیتا، مسعود درستی نشست خبری که امروز، 20 اردیبهشت ماه، با حضور وبلاگ سطح دیتا برگزار گردید، گفت: بر حسب فرمایش شهردار تهران جهت بازدید وبلاگ سطح دیتا از شرایط پله برقی متروی تهران در شرکت بهره برداری مترو، باید اعلام کنم 1189 پله برقی در خطوط داریم. بابت فعالیت این پله ها مجموعه بهره برداری کوشش هایی داشته است؛ از 12 روز قبل پله برقی دروازه دولت برای اورهال خاموش است و 29 اردیبهشت به سرویس بازمی گردد.

وی ادامه داد: بعضی از پله ها به لحاظ شرایط کاری به گونه ای است که باید تا انتها سال اورهال اساسی بشوند. امروز به جز این پله، پله خاموش نداریم.

درستی توضیح داد: بعضی از پله ها بنا به تدبیر خودمان خاموش می شوند. مثلا پله های موازی کنار هم در ساعات پیک برای صرفه جویی برق خاموش می شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با شرح اینکه در روزهای گرم سال تدبیر وزارت نیرو کنترل مصرف برق است، گفت: بنابراین، این خاموشی بر اساس برنامه ریزی مقطعی است. مثلا امروز صبح دو پله در ایستگاه نبرد خاموش شد و تا عصر وارد مدار می گردد. از آن جا که قبل از 24 ساعت به مدار برمی گردد جزو آمار حساب نمی گردد.

او اضافه کرد: در مترو تهران 10 برند متعدد پله برقی داریم که این تعدد کار نگهداری را سخت می نماید. پله های برقی بعد از مدتی در اورهالشان احتیاج به تعویض روغن دارند. در اسفندماه که کار تعویض روغن را پیش گرفتیم، بین دو تا سه سال از تاریخ انقضای روغن هایشان گذشته بود. در واقع، باید مانند سایر تجهیزات مکانیکی به پله ها رسیدگی بگردد.

درستی با اشاره به اینکه دنبال مقصر نیستیم و کوشش می کنیم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد، عنوان نمود: از نیمه دوم سال گذشته توجه ویژه ای به پله ها داریم تا آمار خرابی کاهش پیدا کند، اما با تمام رسیدگی ها احتمال خرابی وجود دارد. کوششمان بر این است که هیچ کدام از پله برقی ها خاموش نباشد. یک سری از پله ها هم که الان در دست مطالعه است شاید دچار نوسازی کامل بگردد. اگر به جمع بندی برسیم باید در برنامه بگذاریم و کار اگر به تعویض هم برسد باید برای سرویس مناسب به شهروندان اقدام کنیم.

آخرین شرایط آسانسورهای مترو

درستی در پاسخ به سوال وبلاگ سطح دیتا مبنی بر آخرین شرایط آسانسورهای مترو که احتیاجمند مجوز سازمان استاندارد بود، نیز گفت: در مجموع 155 آسانسور در خطوط متروی تهران داریم که فقط سه مورد آن خراب شده و 87 مورد دیگر احتیاجمند تایید و مجوز سازمان استاندارد مانده است. به این علت که آسانسورها به لحاظ استاندارد با مفاهیم این سازمان مغایرت هایی داشته است؛ هدف گذاری سازمان ایمنی و خدمات رسانی ایمن است. می توانیم در حوزه فنی تفاهماتی با سازمان استاندارد داشته باشیم تا ایمنی مردم را ضمانت کنیم که در این زمینه در حال رایزنی هستیم. در بعضی از اسانسورها به لحاظ ساختاری باید تغییراتی ایجاد می کردیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه آسانسورها مکمل پله برقی ها هستند و در صورت درستی پله ها مسئله ای نخواهیم داشت، اضافه کرد: یک سری از آسانسورها فاقد استاندارد است و خراب نیست. اگر آسانسور داشته باشیم به عنوان وسیله مکمل علاوه بر یاری به جا به جایی مسافر به ما هم یاری می نماید، اما در ایستگاه هایی که آسانسورها خارج از مدار است مسئله ای در خدمت رسانی به شهروندان نداریم. برای مثال در بعضی ایستگاه ها مانند شهید بهشتی مکانی برای آسانسور در نظر گرفته نشده است.

درستی یادآور شد: با این حال اگر آسانسورها وارد سرویس بگردد یاری حال ماست. بزرگترین مسئله ما با آسانسورها در حوزه معلولین و نابینایان است،چون نابینایان قاعدتا نباید از پله برقی ها استفاده نمایند. چون ممکن است مسیر پله در روز عملیات عوض بگردد. تنها وسیله ورود نابینایان به مترو پله ثابت و آسانسور است. در این زمینه مسائل در خط 6 و 7 در حال حل شدن است.

حل مشکل پله برقی ایستگاه محمدیه تا شهریور سال جاری

درستی در پاسخ به پرسش دیگر وبلاگ سطح دیتا مبنی بر اینکه چرا در ایستگاه محمدیه و مهدیه چاله پله برقی تعبیه شده اما پله برقی آن هنوز نصب نشده است، نیز گفت: ایستگاه محمدیه پله برقی دارد ولی در کانال های ارتباطی این خط با خط 7 پله نصب نشده است. این به هولدینگ مترو مربوط است و به نظر می رسد در شش ماهه اول برنامه ای برای این ایستگاه ها در نظر گرفته باشند.

او بعلاوه گفت: یک سری از ایستگاه ها در دهه هفتاد ساخته شده اند و شاید در آن موقع ضرورت استفاده از پله برقی مثل امروز احساس نمی شد. بعضی موقعیت نصب پله برقی ندارند و به لحاظ سازه ای این امکان به علت ارتفاع کوتاه و عرض کم وجود ندارد. حتی اگر اراده مدیریت شهری به مرتفع کردن اینها باشد به لحاظ ساختار سازه ای امکان این امر نیست.

مدیرعامل شرکت بهره داری متروی تهران توضیح داد: در روزهای خاص مثلا عید فطر به تعداد پله های برقی تکنسین کار کنار پله ها بود که ریسک خاموشی پنج دقیقه ای را هم نداشته باشیم. ولی این یک روز خاص است. نمیگردد دائما به ازای هر پله یک تکنسین داشته باشیم. تمام خطوط پیمانکار تامین و نگهداری دارد. استقرار تکنسین ها در ایستگاه های پر تردد اولویت بیشتری برای ما دارد اما درست است که در بعضی ایستگاه ها مانند هفت تیر تک تکنسین داشته باشیم.

درستی در ادامه اضافه کرد: در ساعات پیک سرفاصله قطارها در خط 4، چهار دقیقه است ولی بنا به علت پتانسیل متروی تهران مسافر جا به جا نمی کنیم. ضمن این که خطوط ما به تمامی شکل نگرفته است. پس با تکمیل شبکه به عددهای بالاتری می رسیم. بعلاوه کمبود در حوزه ناوگان را انکار نمی کنیم. در این حوزه هم کمبود داریم، هم داشته هایمان مسائلی دارد. این اتفاقات و خرابی های ناخواسته ما را از 4 دقیقه به 8 دقیقه می رساند؛ حتی روزی که ناوگان ما نو بوده است هم این مشکل را داشتیم، امروز که از روزهای نو بودن مترو خیلی زمان می گذرد.

6 برابر مرزهای کشورمان تردد قطار مترو داریم

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه روزی حدودا 2200 حرکت مترو داریم که 54000 کیلومتر در طول روز می گردد، گفت: کل مرزهای آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران 9 هزار کیلومتر است و ما 6 برابر مرزهای کشورمان تردد قطار داریم. طبیعتا تجهیزات ما امروز نو نیست و ممکن است خرابی پیش بیاید.

آخرین شرایط خرید قطار مترو

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر آخرین شرایط خرید قطار مترو نیز گفت: شهردار تهران در حوزه انعقاد قرارداد 630 دستگاه واگن به جاهای خوبی رسیده است. بعلاوه بیش از 80 درصد اعتبار 105 قطار ملی نیز در مراحل خوبی است که در چندماه آینده به انتها می رسد. البته می شد که در سه سال گذشته قرارداد ورود 630 واگن را رقم می زدیم و امروز شاهد رام های تازه بودیم اما کوشش می کنیم که این اتفاق به زودی رقم بخورد.

درستی درباره تجهیزات مترو نیز گفت: احساسم بر این است که وقتی می گوییم انبارها خالی است به مردم استرس وارد می کنیم. خواهشم این است که در این حوزه مردم را نگران نکنیم. کمبودهای داشتیم اما سال جاری بودجه حمل ونقل جهش قابل توجهی نموده است و تمام اعضای شورا پشت حمل ونقل عمومی هستند. خریدهایمان را از سال پیش اغاز کردیم و بخشی از انبارهایمان در حال پر شدن است. از ظرفیت دانش بنیان ها استفاده می کنیم تا مسائلمان قبل از ورود 630 واگن مرتفع بگردد.

او با بیان اینکه منصفانه نیست اگر بگوییم شهردار تهران در طی این 20 ماه کاری ننموده است، اضافه کرد: اگر کسی جز ایشان شهردار تهران بود، در این مورد به جمع بندی هم نمی رسیدیم. اینکه این مدت هم طول کشیده قابل فهم است ولی هرکس جز آقای زاکانی به این نقطه هم نمی رسید. در حوزه پله برقی ها تمام قطعات داخلی است. اما در حوزه ناوگان خریدهای خارجی داریم. به مرور از حجم این خریدهای خارجی کم می گردد. در خصوص این 630 واگن و دیگر قراردادها 900 واگن به ما اضافه می گردد. ما الان حدودا 1000 واگن در حال گردش داریم. به عبارتی اگر این دو قرارداد به ما اضافه بگردد ظرفیت ما را دو برابر می نماید. اما در افق بیست ساله شهر تهران باید چهار خط دیگر به خطوط اضافه کنیم و باید دارایی های فعلی را دو برابر کنیم. اگر قرارداد 113 قطار ملی را نیز برقرار کنیم باید همپای واردات امر را جلو ببریم تا جوابگوی تهران باشیم.

درستی درباره بهای بلیت ها و سهم مسافران گفت: ما یک چیزی حدود 19 درصد بهای تمام شده را در سال 1401 از مسافر گرفتیم.

اقبال شدیدی به دستفروشان مترو می گردد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره دستفروشان نیز تاکیدکرد: رضایت مردم برای ما اولویت اول است. مسئله ای که وجود دارد این است که یک اقبال شدیدی به دستفروشان مترو دیده می گردد. این موضوع شاید به تنهایی به وسیله شرکت بهره برداری قابلیت ساماندهی نداشته باشد. به هر حال دست فروشی که برای مسافر مزاحمت ایجاد می نماید، مسئولیتش با ماست. نظر مدیریت شهری مبنی بر ساماندهی دستفروشان است نه جمع کردنشان. البته بعضی از این افراد با بار غیر متعارف و بزرگ وارد مترو می شوند که از اینها بارشان گرفته می گردد که باید ساماندهی بگردد. درباره اینکه در چه ساعت هایی باید حق تردد داشته باشند هم جلسات زیادی برگزار گردیده است و الان با سازمان ساماندهی مشاغل طرح هایی را که همه جوانبش سنجیده شده باشد اقدام شده است. در اسفندماه به علت ازدحام بالای مسافران کوشش کردیم بساط گستری در ایستگاه ها را کنترل کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط آسانسورهای خاموش متروی تهران ، از 1189 پله برقی مترو فقط یکی خاموش است ، برنامه ریزی برای حل مشکل پله برقی ایستگاه محمدیه تا شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط آسانسورهای خاموش متروی تهران ، از 1189 پله برقی مترو فقط یکی خاموش است ، برنامه ریزی برای حل مشکل پله برقی ایستگاه محمدیه تا شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید