آخرین جزئیات درباره دورکاری کارمندان تهرانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت از درخواست این وزارتخانه برای دورکاری کارمندان تهرانی در پی آلودگی هوا اطلاع داد و گفت: این درخواست به طور جدی و ویژه برای کارمندان خانم باردار، کارمندان دارای فرزند زیر 6 سال، کارمندان دارای بیماری تنفسی و قلبی و کارمندان با سن بالای 60 سال مطرح می گردد.

آخرین جزئیات درباره دورکاری کارمندان تهرانی

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، دکتر عباس شاهسونی، با اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهر تهران، تاکید نمود: با توجه به ادامه آلودگی هوا و قرارگیری شرایط هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه ها، وزارت بهداشت درخواست دورکاری کارمندان تهرانی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دی ماه را مطرح نموده است که خوشبختانه این درخواست به وسیله وزارت کشور مورد قبول واقع شده و در انتظار تایید نهایی استانداری تهران هستیم.

او تاکید نمود: این درخواست به طور جدی و ویژه برای کارمندان خانم باردار، کارمندان دارای فرزند زیر 6 سال، کارمندان دارای بیماری تنفسی و قلبی و کارمندان با سن بالای 60 سال مطرح می گردد.

او تاکید نمود: در روزهایی که هوا ناسالم برای گروه های حساس (شاخص کیفیت هوا 101 الی 150 ورنگ زرد) باشد زمان بازی بچه ها در فضای باز و پارک ها را به مقدار زیادی کاهش دهید. بعلاوه افراد مسن و بیمارانی که دارای مسائل تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون کاهش دهند. در روزهایی که شاخص کیفیت هوا ناسالم برای همه گروه ها (151 الی 200 و رنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید و فعالیت های ورزشی خود را در باشگاه های ورزشی ادامه دهید و یا در داخل منزل فعالیت سبک ورزشی داشته باشید. بعلاوه در روزهایی که شاخص کیفیت هوا بسیار ناسالم (201 الی 300 ورنگ بنفش) است، گروه های حساس بخصوص افرادی که بیماری قلبی دارند باید از هرگونه فعالیت در فضای بیرون اجتناب نموده و از حضور در فضاهایی که سیگار استعمال می گردد اجتناب نمایند.

وی با اشاره به اینکه هوا یکی از اساسی ترین نیازهای فیزیولوژیک انسان است، توضیح داد: تصور ادامه حیات بدون هوا حتی برای چند دقیقه هم غیرممکن است و این درحالی است که بر اساس آخرین گزارش بار بیماری ها، چهارمین عامل خطر مرگ در دنیا و مهم ترین تهدید زیست محیطی برای سلامت انسان، آلودگی هوا است. بر اساس آخرین گزارش سازمان دنیای بهداشت آلودگی هوای آزاد و هوای داخل سالیانه منجر به بیش از 7 میلیون مرگ زودرس در دنیا می گردد که این یعنی از هر 9 مرگ یک مرگ منتسب به آلودگی هوا است.

وی در مورد علائم مواجهه با آلودگی هوا، اعلام کرد: سوزش چشم، تحریک ریه و گلو، افزایش فراوری خلط در بینی و گلو، سرفه، مشکل در تنفس از علائم مواجهه با آلودگی هوا است. اگر بیماری قلبی دارید، استنشاق ذرات می تواند باعث مسائل جدی مانند حمله قلبی گردد. علائم در بیماران قلبی شامل درد یا سفتی قفسه سینه، ضربان قلب سریع، احساس تنگی نفس، افزایش فشار خون و خسته تر از حد معمول بودن است. اگر هر یک از این علائم را دارید، با پزشک خود تماس بگیرید و اگر علائم بدتر شد یا بیشتر از حد معمول طول کشید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید و یا با اورژانس با شماره 115 تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین جزئیات درباره دورکاری کارمندان تهرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات درباره دورکاری کارمندان تهرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید