پوتین برای بحران نفتی دست به کار شد

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایرنانوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که این کشور با آمریکا و شرکای خود در سازمان اوپک درخصوص سقوط بهای نفت در بازار جهانی مذاکره می نماید تا راهی برای متوقف کردن سقوط بهای طلای سیاه بیابد.

پوتین برای بحران نفتی دست به کار شد

ولادیمیر پوتین در جلسه هیات دولت روسیه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید به پیامدهای انتشار ویروس کرونا و سقوط بهای نفت و گاز در بازار جهانی به عنوان مسائل اصلی اشاره نمود و گفت که سقوط بهای کالای اصلی صادراتی ما (نفت) مساله ای جدی و مسئله ای عمیق است.

وی ادامه داد: ما در این مورد با شرکا در داخل کشور و در عرصه بین المللی در سطح شرکا در اوپک گفت وگو می کنیم و اخیرا هم در خصوص این مساله با رئیس جمهوری آمریکا مذاکره کردم.

پوتین گفت: آمریکا هم از این مساله (سقوط بهای نفت) نگران است زیرا فراوری نفت قاره ای آمریکا در حدود بشکه ای 40 دلار مقرون به صرفه است، به همین خاطر این شرایط برای اقتصاد آمریکا آزمون سختی است.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت که در صورتی که در بخش نفت سرمایه گذاری کافی صورت نگیرد و کار برای اکتشاف حوزه های نفتی جدید متوقف گردد، جهش شدید در بازار جهانی نفت اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه این شرایط همه را نگران نموده است، گفت: این وضع باید مصرف کنندگان را نگران کند زیرا بخش نفت اگر تامین اقتصادی کافی نگردد و اکتشاف حوزه های جدید صورت نگیرد جهش قیمتی بسیار شدید در بازار جهانی نفت رخ می دهد که به نفع هیچکس نیست.

در همین حال دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم اعلام نموده که روسیه قصد ندارد در زمان حاضر با عربستان سعودی تماس بگیرد و هیچ مذاکره ای بین دو کشور درباره اوضاع بازار جهانی نفت صورت نگرفته است.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز دیروز با دن برویت وزیر انرژی آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش رسانه های روسی، ارزش نفت یورالز روسیه به 13 دلار برای هر بشکه رسیده است که کمترین قیمت در طول 20 سال گذشته است.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "پوتین برای بحران نفتی دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین برای بحران نفتی دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید