همه چیز درباره انتخاب یک کیسه خواب با کیفیت برای کمپینگ!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، برندهای کیسه خواب از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که شناخت آنها برای افرادی که اهل طبیعت گردی و کمپینگ هستند، امری لازم است. یکی از محبوب ترین کارها برای طبیعت گردان، گذراندن شب در دل طبیعت می باشد که لذت بی نظیری دارد.

همه چیز درباره انتخاب یک کیسه خواب با کیفیت برای کمپینگ!

اما برای خوابیدن در طبیعت جنگل، کوه یا بیابان احتیاج به تجهیزات ویژه ای دارد که یکی از مهم ترین آنها کیسه خواب است. کیسه خواب یک نوع رخت خواب مدرن است که لحاف و تشک آن بهم وصل هستند و با خوابیدن در آن و بستن زیپ یا دکمه آن به راحتی می توان از آن استفاده کرد. کیسه خواب ها به علت کاربردشان باید سبک و کم حجم بوده و به راحتی قابل حمل باشند.

از آنجایی که طبیعت گردی و کوهنوردی روز به روز هواداران بیشتری پیدا می نماید، کیسه خواب ها نیز از طراحی ها بسیار متنوع و متفاوتی برخوردارند که شما می توانید با توجه به احتیاج و موقعیت خود هر یک از آنها را انتخاب نمایید. در این مقاله تصمیم داریم شما را با انواع برند های کیسه خواب ویژگی های آنها آشنا کنیم. پس اگر اهل سفر به طبیعت هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت آشنایی با برندهای کیسه خواب

در قدم اول بهتر است با کیسه خواب و کاربرد آن آشنا شویم. کیسه خواب در واقع شکل جدیدی از رخت خواب مدرن می باشد که بسیار راحت بوده و لحاف و تشک آن به یکدیگر متصل می باشد. کیسه خواب امکان استفاده از یک رختخواب گرم و نرم در دل طبیعت را برای شما فراهم می نماید. طبیعت گردان می توانند با خوابیدن داخل کیسه خواب و بستن زیپ یا دکمه آن به راحتی از آن استفاده نمایند و از یک خواب آرام و دلنشین لذت ببرند. به طور معمول، کیسه خواب ها بسیار سبک و کم حجم بوده و به راحتی قابل حمل می باشند.

افرادی که اهل سفرهای کویری، کوهنوردی، طبیعت گردی و کمپینگ هستند به خوبی با کیسه خواب آشنایی دارند و آن را به عنوان یکی از لوازم ضروری خود به همراه دارند. ممکن است اقامت و کمپینگ در شرایط آب و هوایی بیابان یا کوه کمی سخت به نظر برسد اما احتیاجی نیست نگران این موضوع باشید چرا که با تهیه یک کیسه خواب مناسب و با کیفیت می تواند لذت سپری کردن لحظاتی بی نظیر و دلنشین در دل طبیعت را تجربه کنید.

استفاده از برترین برندهای کیسه خواب برای کوهنوردان حرفه ای امری مهم و لازم است. این محصول کاربردی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم است و می تواند به عنوان یک محافظ بسیار مناسب در برابر سرما و شرایط بد آب و هوایی عمل کند. بهتر است برترین برندهای کیسه خواب را شناسایی کنید تا بتوانید محصولی با کیفیت و درجه یک تهیه کنید.

آشنایی با انواع شکل کیسه خواب

کیسه خواب ها در طرح های مختلفی اشاره می شوند که در این بخش به معرفی انواع آنها می پردازیم:

  • مستطیلی (Rectangular)

انواع برندهای کیسه خواب دارای مدل مستطیلی هستند و در واقع این مدل یکی از جادارترین انواع کیسه خواب ها می باشد. شما می توانید به راحتی دست ها و پاهای خود را در این نوع کیسه حرکت دهید و در هر شرایط دلخواهی بخوابید. برخی از این کیسه خواب ها قابلیت باز شدن دارند و می توانید از آنها به عنوان پتو یا زیرانداز هم استفاده نمایید.

انتخاب مدل مستطیلی برای آن دسته از افرادی که هنگام خواب عادت به حرکت یا چرخش دارند، گزینه بسیار مناسبی می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که به علت داشتن فضای بیشتر، وزن این مدل از کیسه خواب ها نسبت به سایر مدل ها بیشتر بوده و اتلاف حرارت بالاتری هم دارد.

از آنجایی که عایق بندی این محصول بسیار ویژه است، از قیمت بالاتری هم برخوردار می باشد. هم چنین طراحی مستطیلی شکل، امکان استفاده از این کیسه خواب ها در اتومبیل را فراهم می نماید. مدل Adam & Eve نوع خاصی از کیسه خواب های مستطیلی می باشد که از ترکیب دو کیسه خواب مستطیلی شکل ساخته شده که از طریق یک زیپ به هم متصل شده اند. این مدل برای خانواده و کسانی که قصد کمپینگ ماشینی را دارند، گزینه بسیار خوبی می باشد.

  • نیمه مستطیلی

این نوع از کیسه خواب ها با نام هایی از جمله مومیایی اصلاح شده و بشکه ای هم شناخته می شوند. این مدل از کیسه خواب ها مانند مدل مستطیلی فضای مناسبی را بر حرکت در اختیار شما قرار می دهند و به خاطر طراحی ویژه ای که دارند، گرما را بهتر حفظ می نمایند و از اتلاف انرژی جلوگیری می نمایند.

  • مومیایی (Mummy)

یکی از معروف ترین مدل ها در انواع برندهای کیسه خواب، مدل مومیایی می باشد. هدف اصلی از طراحی این مدل، کاهش وزن و افزایش حفظ گرما می باشد. هنگام حرکت در این نوع کیسه خواب ها، در واقع کل کیسه را با خود حرکت می دهید. کیسه خواب های مومیایی نسبت به مدل مستطیلی از حجم کمتری برخوردار هستند و وزن آنها در حالت های دمایی مشابه حدود 1 تا 2 درصد کمتر از وزن کیسه خواب های مستطیلی می باشد.

شما می توانید به راحتی این کیسه خواب ها را جمع کنید و آنها را جا به جا کنید. به همین علت می توان گفت که این مدل از کیسه خواب ها یکی از برترین گزینه برای کوهنوردان و طبیعت گردان است که مدام کوله پشتی های خود را حمل می نمایند.

علاوه بر کوچک و قابل حمل بودن، باید گفت که این محصول عایق بسیار خوبی در برابر سرما می باشد و مناسب فصل های سرد و زمستانی است. اتلاف حرارت در این مدل بسیار پایین می باشد چرا که فضای مرده کمتری دارد. یکی از مهم ترین مزایای این محصول، طراحی پوششی از کلاه برای سر و گردن می باشد که گزینه بسیار خوبی برای کمپینگ در هوای سرد و جلوگیری از اتلاف حرارت بدن می باشد.

  • دو نفره (Double bags)

اگر شما هم تمایل دارید به همراه خانواده و دوست و همراه خود به دل طبیعت سفر کنید، کیسه خواب های دو نفره انتخاب بسیار مناسبی است. در واقع هواداران اصلی این مدل از کیسه خواب ها خانواده های ماجراجو و طبیعت گرد می باشند. انواع برندهای کیسه خواب، مدل دو نفره را هم طراحی می نمایند تا بتوانید با استفاده از آنها لحظاتی خوش و دلنشین را در کنار خانواده خود و در دل طبیعت سپری کنید.

معرفی انواع کیسه خواب بر اساس نوع عایق بندی

به طور کلی می توان گفت که برندهای کیسه خواب هر کدام از نوع خاصی عایق بندی استفاده می نمایند. از رایج ترین عایق ها می توان به عایق پر، عایق الیاف یا ترکیبی از این دو اشاره کرد. برای انتخاب برترین گزینه، بهتر است در قدم اول با ویژگی های هریک از این عایق ها آشنا شوید.

ویژگی های کیسه خواب ها با عایق های گوناگون

  • کیسه خواب عایق الیاف، مقاوم در برابر رطوبت

انتخاب کیسه خواب هایی با عایق الیاف، برترین گزینه برای افرادی است که می خواهند به منطقه ها مرطوب و شرجی مانند شمال ایران سفر نمایند. این کیسه خواب ها عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت می باشند و در منطقه ها مرطوب از کارایی بالایی برخوردارند. از مهم ترین ویژگی های کیسه خواب الیاف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسیار متنوع و گوناگون هستند
  • قابل شست و شو بوده و به راحتی خشک می شوند
  • بسیار ارزان اند و قیمت مناسبی دارند
  • مقاوم و بادوام هستند

از ایرادات این مدل کیسه خواب ها میتوان به سنگین بودن آنها اشاره کرد.

  • کیسه خواب با عایق پر، بسیار سبک و راحت

کیسه خواب هایی که از عایق پر ساخته شده اند بسیار طبیعی و سبک می باشند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از پر پرندگان از جمله غاز، اردک و قو در این کیسه خواب ها استفاده می گردد تا عایق خوبی در برابر سرما باشند. به علت سبک بودن، جا به جایی این مدل بسیار آسان است اما در نظر داشته باشید که شستشو و نگهداری آن کمی سخت می باشد. این کیسه خواب ها با توجه به پری که در آن استفاده شده است، از 5- درجه تا 30- درجه گرمای بدن شما را حفظ می نمایند.

  • کیسه خواب با عایق ترکیبی از الیاف و پر

این مدل از کیسه خواب ها بسیار مالی بوده و از قیمت مناسبی برخوردار هستند و در عین حال، کیفیت بسیار بالایی دارند. این کیسه خواب ها از ترکیب پر و الیاف مصنوعی از جمله پلی استر، فراوری می شوند.

آشنایی با برترین برندهای کیسه خواب

همانطور که گفته شد کیسه خواب ها انواع گوناگونی دارند و از طریق شرکت ها مختلفی طراحی و فراوری می شوند. در این بخش تصمیم داریم شما را با چند نمونه از برترین برندهای کیسه خواب آشنا کنیم:

  1. کیسه خواب دیوتر:

یکی از معروف ترین و برترین برندهای کیسه خواب در دنیا برند دیوتر می باشد. این برند آلمانی انواع تجهیزات کمپینگ، کوهنوردی، طبیعت گردی و ورزشی را فراوری می نماید و در سال 1898 تاسیس شده است.

کیسه خواب های برند دیوتر کیفیت بی نظیری دارند و به همین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. کیسه خواب های این برند به سبک مومیایی طراحی می شوند و بسیار کاربردی هستند چرا که در مدت زمان طولانی ، می توانند دمای بدن را حفظ نمایند و از حجم بسیار کمی برخوردارند.

یکی از مزایای این کیسه خواب، جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد. جنس رویه این محصول از نایلون بوده و قسمت داخلی آن از پلی استر ساخته شده است. روکش این کیسه خواب ها پنبه ای و برزنتی می باشد که بسیار با کیفیت بوده و ضد آب هستند. پارچه استفاده شده در این کاملا تنفس پذیر است و این موضوع از تعریق بدن و در نتیجه سرد شدن هوای داخل کیسه خواب جلوگیری می نماید. برخی از مدل ها دو زیپ دارند که باعث تهویه بهتر هوا می گردد.باید بگوییم که قیمت کیسه خواب های این برند در مقایسه با کیفیت بالای آن بسیار مناسب و ارزان می باشد.

  1. کیسه خواب پکینو:

شرکت پکینو یکی از معروف ترین ها در فراوری تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ می باشد و به عنوان یکی از برترین برندهای کیسه خواب شناخته شده است. کیسه خواب های این برند از نایلون بسیار سبک و مقاوم ساخته شده و بسیار سبک می باشد. برای عایق این محصول از پر غاز استفاده شده و آستری آن از جنس نایلون می باشد .

این کیسه خواب یکی از برترین گزینه ها برای سفرهای زمستانی می باشد. همه زیپ ها از جنس YKK ژاپنی هستند و به طور کلی کیفیت این محصول قابل رقابت با برندهای مطرح دنیای می باشد. این کیسه خواب ها از عایق بندی بسیار مناسبی در برابر رطوبت و سرما برخوردار هستند و حالت کشسانی دارند که این ویژگی راحتی شما را تضمین می نماید.شما می توانید از این محصول در دمای 10- درجه سانتی گراد تا 18- درجه سانتی گراد بهره ببرید و یک خواب آرام و دلنشین را تجربه کنید.

  1. کیسه خواب برند نیچر هایک

نیچر هایک یکی دیگر از برترین برندهای کیسه خواب می باشد که در سال 2010 با هدف فراوری محصولات کمپینگ تاسیس شده است. از مهم ترین ویژگی های محصولات این شرکت می توان به سبک بودن و حرفه ای بودن آنها اشاره کرد زیرا فرآیند فراوری آن ها بسیار پیشرفته بوده و آزمایش های گوناگونی بر روی آن ها صورت می گیرد.

کیسه خواب دونفره نیچر هایک یکی از محبوب ترین محصولات است که دارای دو عدد بالش بادی و یک کیف مخصوص با قابلیت فشرده سازی می باشد. این کیسه خواب بسیار جادار بوده و فضای بسیار باز و راحتی برای خواب فراهم می نماید. استفاده از این کیسه خواب، یک خواب راحت و دلپذیر را برای شما رقم می زند. یکی از کاربردی ترین ویژگی های این کیسه خواب این است که شما می توانید رویه و زیره این محصول را جدا کنید و آن را به دو کیسه خواب تک نفره تبدیل کنید! کیف مخصوص حمل و نگهداری آن نیز قابلیت فشرده سازی دارد و باعث کاهش حجم کیسه خواب می گردد.

این کیسه خواب بسیار سبک می باشد و برای برنامه های گوناگون از جمله کمپینگ، کوهنوردی، هایکینگ، بک پکینگ، سفر با دوچرخه، موتور و اتومبیل بسیار مناسب می باشد. دقت داشته باشید که دمای مناسب برای استفاده از این مدل بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد می باشد و برای استفاده در فصل های سرد و زمستانی توصیه نمی گردد.

  1. کیسه خواب ماموت

از معروف ترین برندهای کیسه خواب می توان به برند ماموت اشاره کرد. این کیسه خواب از ابعاد مناسبی برخوردار است و قابلیت استفاده در دمای 10- درجه سانتی گراد را دارد. جنس داخلی این محصول از پلی استر بوده و لایه خارجی آن از جنس نایلون می باشد و به همین علت بسیار سبک است. عایق این محصول از پر می باشد که منجر به راحتی و سبکی این کیسه خواب شده است. کیسه خواب ماموت در برابر آب و آلودگی از مقاومت بالایی برخوردار است و بسیار با کیفیت می باشد.

  1. کیسه خواب ملیت

کیسـه خواب ملیت یکی از مناسب ترین برندهای کیسه خواب می باشد که از عایق الیاف مصنوعی ساخته شده و در برابر رطوبت بسیار مقاوم می باشد. شما می توانید از این محصول در دمای 6- درجه سانتی گراد بهره ببرید و در واقع می توان گفت که گزینه بسیار مناسبی برای کوهنوردی و آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد. جنس پوشش خارجی این کیسه خواب بسیار با کیفیت است به طوری که در برابر آب، باد و سرما بسیار مقاوم می باشد.

جمع بندی:

اگر اهل طبیعت گردی و کمپینگ هستید حتما می دانید که کیسه خواب یکی از مهم ترین ملزومات برای این کار می باشد. به همین علت در این مقاله سعی کردیم شما را با چند نمونه از برترین برندهای کیسه خواب از جمله، ماموت، ملیت، نیچر هایک، پکینو و دیوتر آشنا کنیم و ویژگی هر یک از آنها را توضیح دهیم تا بتوانید برترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "همه چیز درباره انتخاب یک کیسه خواب با کیفیت برای کمپینگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره انتخاب یک کیسه خواب با کیفیت برای کمپینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید