طرح فورد برای ساخت خودروی هسته ای! ، سوخت این خودرو اورانیوم است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، از موتور1، فورد در دهه 50 میلادی یک خودرو هسته ای به نام نوکلئون را طراحی کرد که برد آن 8 هزار کیلومتر بود. با این حال، نوکلئون در حد یک مدل مفهومی با قی ماند و هرگز واقعیت کاربردی پیدا نکرد.

طرح فورد برای ساخت خودروی هسته ای! ، سوخت این خودرو اورانیوم است

دهه 50 میلادی تحت تاثیر دسترسی انسان به فضا بود. اگرچه شوروی سابق اسپوتنیک را به عنوان اولین فضاپیما به خارج از جو فرستاد، اما این آمریکا بود که اولین مدل مفهومی یک خودرو هسته ای را طراحی کرد. اگرچه مردم در دهه 50 دیوانه هواپیما های نو جت بودند، اما در این دوره انرژی هسته ای گام های بلندی برداشته بود.

چه اتفاقی می افتاد اگر نفوذ هسته ای همین تأثیر را در دنیای اتومبیل رانی می گذاشت؟ این همان چیزی است که فورد با مدل مفهومی عجیبی که با نام نوکلئون ارائه کرد، در پی آن بود. عکس های مفهومی و بیانیه مطبوعاتی اصلی فورد مربوط به سال 1958 اخیراً به صندوق در حال توسعه میراث فورد اضافه شده است.

این کار فورد صرفاً یک مطالعه بود تا معین گردد وسایل نقلیه آینده که از انرژی هسته ای استفاده می نمایند چگونه به نظر می رسند. یک چیز دایره ای شکل روی صندوق عقب نوکلئون دیده می گردد که کپسول انرژی و حاوی یک هسته اتمی است.

فراتر از آن، طراحی براق با سپر های جمع شونده با هدف بازده آیرودینامیکی بهتر است. محفظه سرنشین دارای سیستم های الکترونیکی کنترل آب و هواست. طبق این بیانیه، فورد پیش از احتیاج به شارژ مجدد نوکلئون، مسافتی معادل 8 هزار کیلومتر را برنامه ریزی نموده بود.

البته همه این ها صرفاً حدس و گمان بود. این طرح هرگز فراتر از یک آزمایش در مقیاس 3:8 توسعه نیافت.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که این طراحی آینده ای را در نظر گرفته است که در آن رآکتور های هسته ای به مقدار کافی کوچک هستند تا در یک خودرو قرار گیرند.

با این حال، منظره فورد از آینده به طور کامل رویایی نبود. در این بیانیه مطبوعاتی به جایگاه های شارژ اشاره شده است که جای جایگاه های سوخت را گرفته اند که با توسعه خودرو های الکتریکی اکنون شاهد آن هستیم.

منبع: انتخاب

به "طرح فورد برای ساخت خودروی هسته ای! ، سوخت این خودرو اورانیوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فورد برای ساخت خودروی هسته ای! ، سوخت این خودرو اورانیوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید