دزدی شیک آمریکایی ها با استقرار نظامی!

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، ایسنا نوشت: نیروهای آمریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه شده و در نزدیکی میادین نفتی آنجا مستقر شدند.

دزدی شیک آمریکایی ها با استقرار نظامی!

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای آمریکایی وارد شهر الدرباسیه سوریه واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه شده و در نزدیکی میدان های نفتی موجود در این منطقه که نیروهای سوریه دموکراتیک نیز در آنجا حضور دارند، مستقر شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام نموده بود که تعداد معینی از این نیروها جهت تامین امنیت میادین نفتی موجود در شمال و شرق سوریه در برابر حملات داعش در این کشور باقی خواهند ماند.

به گفته کارشناسان، حفاظت از میدان های نفتی شمال و شرق سوریه در برابر داعشی ها هدف اعلام شده دولت آمریکاست اما معین است که مساله فراتر از اینهاست و آمریکا میخواهد از این میدان های نفتی استفاده نموده و بر طرف هایی که از آنها استفاده می نمایند نیز کنترل داشته باشد.

ترامپ نیز بارها آشکارا این هدف خود را بیان کرد و با وجود هشدارهای کارشناسان حقوقی درباره اینکه چنین اقدامی می تواند در سطح جنایت جنگی قرار بگیرد، پیشنهاد کرد که یکی از شرکت های نفتی آمریکا مدیریت میدان های نفتی شمال سوریه را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا آخرین بار نیز در یکی از مصاحبه هایش با وبلاگ سطح دیتا درباره سوریه، از علاقه خود به نفت گفت.

استراتژی جدید آمریکا باعث ناخرسندی روسیه، قدرتمندترین بازیگر در سوریه و هم پیمان مهم دولت سوریه شده و وزارت دفاع روسیه نیروهای آمریکایی را متهم به دزدی با کنترل بر میادین نفتی سوریه نموده و گفته: مالکیت این میدان های نفتی منحصرا برای دولت سوریه است.

با این تحولات آینده میادین نفتی موجود در شمال شرق سوریه در گرو تحولات راهکار سیاسی در دوره آینده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "دزدی شیک آمریکایی ها با استقرار نظامی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دزدی شیک آمریکایی ها با استقرار نظامی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید