خطرات پنهان ابزار صوتی محبوب در بچه ها

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، به نقل از ارث، نتایج نظرسنجی دانشگاه میشیگان روندی نگران نماینده را روشن می نماید که تعداد قابل توجهی از بچه ها خردسال، به ویژه بچه ها پنج تا 12 ساله، اغلب از این دستگاه ها برای گوش دادن صوت شخصی استفاده می نمایند.

خطرات پنهان ابزار صوتی محبوب در بچه ها

این پدیده فقط به نوجوانان محدود نمی گردد، بلکه حتی به جمعیت های جوان تر نیز پیشرفته است، به طوری که دو نفر از هر سه والدین، به درگیری فرزندشان با چنین وسایلی اذعان می نمایند.

به طور کلی، نیمی از والدین بچه ها 5 تا 8 ساله گزارش دادند که بچه ها دبستانی آنان از این دستگاه استفاده می نمایند. علاوه بر این، در میان آن دسته از بچه های که از هدفون و هندزفری استفاده می نمایند، نیمی از آنها حداقل یک ساعت در روز را با این دستگاه سپری می نمایند و از هر 6 کودک، یک نفر حداقل 2 ساعت از آن استفاده می نماید.

استفاده گسترده از دستگاه های صوتی، کارشناسان را بر آن داشته است تا نگرانی های خود را در خصوص آسیب های احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض نویز بیش از حد ابراز نمایند.

در سال های اخیر ما بیشتر نگران استفاده بیش از حد نوجوانان از دستگاه های صوتی بوده ایم. خطرات قرار گرفتن در معرض نویز برای بچه ها خردسال از لحاظ تاریخی شامل رویدادهای پر سر و صدا مانند کنسرت یا آتش بازی بوده است اما والدین ممکن است آسیب احتمالی استفاده بیش از حد از وسایل شنود را دست کم بگیرند.

بر اساس این نظرسنجی، بچه ها به احتمال زیاد از این وسایل در خانه، مدرسه و داخل خودرو استفاده می نمایند. از سوی دیگر، کمتر از 10 درصد از والدین استفاده در اتوبوس، بیرون یا در رختخواب را گزارش کردند.

آموزشگاه اطفال آمریکا، با تشخیص شواهد رو به رشد افزایش خطر مواجهه با نویز به وسیله دستگاه های شنود شخصی، بیانیه ای در سال 2023 صادر و بر احتیاج به کاهش این خطرات برای بچه ها و نوجوانان تأکید کرد.

محققان اظهار کردند که قرار گرفتن طولانی مدت یا شدید در معرض حجم زیاد صدا می تواند منجر به مسائل سلامتی طولانی مدت، ازجمله کاهش شنوایی یا وزوز گوش گردد. قرار گرفتن در معرض صدا در میان بچه ها نیز می تواند بر خواب، یادگیری تحصیلی، زبان، سطح استرس و حتی فشار خون آنان تأثیر بگذارد.

منبع: گردشبان

به "خطرات پنهان ابزار صوتی محبوب در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات پنهان ابزار صوتی محبوب در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید