تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، یک عضو فراکسیون کارگری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با ساماندهی شرایط استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی تبعیض برطرف خواهد شد، گفت: تصویب و اجرایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت، سازوکار لازم برای پرداخت حقوق عادلانه و حذف امضاهای طلایی استخدام را ایجاد می نماید.

تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با وبلاگ سطح دیتا با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر بیش از 17 نوع قرارداد به کارگیری نیروی انسانی از جمله رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی، حجمی، شرکتی و کار مشخص وجود دارد، گفت: این موضوع باعث پرداختی متفاوت به دو کارمند با عملکرد یکسان شده که عین بی عدالتی و ظلم است.

وی عدالت در دستمزد و استخدام را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، در هفته های آینده طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می گردد که امیدوارم با رای بالا زمینه ساماندهی به این شرایط آشفته فراهم گردد. باید نظام جذب و استخدام و پرداخت کارکنان شفاف شده و عدالت حاکم گردد بعلاوه ساز و کار نظام اداری به گونه ای کارآمد باشد که مقدار رضایت مندی از خدمات ادارات و دستگاه های اجرایی افزایش یابد.

محمدبیگی تاکید نمود: باید افرادی که در یک سازمان، کار مشابه با حجم و کیفیت و عملکرد مشابه دارند، پرداختی مشابه نیز داشته باشند؛ تفاوت در پرداختی ها از چالش های اساسی سیستم اداری به شمار می رود پس باید اجازه ورود و فرصت برابر به جوانان و متخصصانی که می خواهند وارد بدنه دولت شوند، داده گردد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از چندین هزار میلیارد تومان تفاوت پرداختی دولت و دریافتی نیروهای شرکتی و قراردادی و مشمول طرح وجود دارد که نه به جیب دولت و نه به جیب کارکنان می رود لذا باید کارکنان دولت و یا کسانی که با دولت ارتباط کاری دارند، مستقیم کارشان با دولت باشد و واسطه ها حذف شوند. اصلاح این رویکرد بسیار حائز اهمیت و مورد مطالبه قشری بزرگ از مردم و کارمندان است و میلیون ها خانواده چشم انتظار تصویب و ابلاغ این طرح هستند.

محمدبیگی اعلام کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت مدت هاست که در کمیسیون اجتماعی مجلس چکش کاری شده و بعد از برطرف ایرادات به هیئت رئیسه و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد. این طرح بار اقتصادی برای دولت نخواهد داشت و در عین حال از مسائل مهم و راهبردی محسوب می گردد که تصویب آن ضمن مشخص تکلیف نیروهای موجود، مانع بسیاری از چالش ها در نظام اداری و استخدامی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اصل 28 قانون اساسی گفت: طبق اصل 28 قانون اساسی، دولت موظف است با رعایت احتیاج جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد کند. در این راستا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تمام افرادی که مشمول ماده 29 برنامه توسعه ششم هستند و اکثریت دستگاه ها، وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، سازمان ها و شرکت های وابسته و تابعه آنان، شهرداری ها و صدا و سیما را مشمول می نماید.

محمدبیگی بعلاوه گفت: با تصویب و اجرایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت، سازوکار لازم برای پرداخت حقوق عادلانه، حذف امضاهای طلایی استخدام، حذف رانت، فساد، روابط ناسالم استخدامی و در نهایت ایجاد عدالت استخدامی با نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد شرکت های وابسته به دولت، با نگاه مردم محور تهیه و اجرا می گردد لذا با توجه به اهمیت این موضوع، در نامه ای به هیات رئیسه، خواهان اولویت قرار گرفتن آنالیز طرح ساماندهی کارکنان دولت شدیم که امیدواریم این اتفاق در هفته های آینده رخ دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به معنای حذف امضاهای طلایی استخدام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید