اهدای جایزه علم آلبرت اینشتین به برگزیده جایزه مصطفی (ص)

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، جایزه جهانی علم آلبرت اینشتین به پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2015 به پاس قدردانی از تلاش ها و دستاوردهای ارزشمند وی در توسعه راهکارهای خلاقانه برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی اهدا شد.

اهدای جایزه علم آلبرت اینشتین به برگزیده جایزه مصطفی (ص)

به گزارش وبلاگ سطح دیتا، پروفسور عمر یاغی، استاد شیمی دانشگاه برکلی کالیفرنیا به عنوان برنده جایزه دنیای علمی آلبرت اینشتین سال 2017 انتخاب شد. شورای دنیای فرهنگی، این جایزه را در راستای قدردانی از تلاش ها و ابداعات علمی پروفسور یاغی به وی اهدا کرد.

این دانشمند مسلمان در طراحی و ساخت موادی با چارچوب های مستحکم کریستالی متخلخل فلزی- آلی (MOFs) و آلی-کووالانسی، پیشگام بوده و رشته جدیدی را در علم شیمی موسوم به شیمی مشبک پایه گذاری کرده است.

پروفسور عمر یاغی؛ رییس انستیتوی علوم نانو انرژی کاولی

وی در سال 2015 نیز به دلیل این دستاورد برجسته در حوزه نانو فناوری به عنوان یکی از برگزیدگان نخستین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) معرفی شده بود.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری دنیا اسلام است که هر دو سال یک بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا اسلام اعطا می شود که در آن به برگزیدگان 500 هزار دلار جایزه نقدی از محل وقف علم و فناوری، مدال مزین به نام رسول مکرم اسلام (ص) و دیپلم افتخار تعلق می گیرد.

دستاوردهای بدیع پروفسور یاغی، به عنوان دومین دانشمند پر استناد در دنیا، هم از نظر علمی و هم تجربی به ایجاد رشته جدیدی در شیمی منتج شده و آن ساخت مواد جدیدی با ترکیب فلزی-آلی است که می تواند در زمینه فناوری های انرژی پاک، جداسازی هیدروکربن، تولید آب پاک، کاتالیز و اخیراً در الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد.

جایزه دنیای علمی آلبرت اینشتین نیز که شامل یک دیپلم افتخار، مدال یادبود و جایزه نقدی به ارزش 10 هزار دلار آمریکا است، همه ساله با هدف ترویج فرهنگی و تقدیر و تشویق تحقیقات و پیشرفت های علمی - تکنولوژیک به افراد منتخب از سوی شورای دنیای فرهنگی (سازمانی بین المللی که در سال 1981 در مکزیک پایه گذاری شد) اهدا می شود. تأکید اصلی این شورا به تحقیقاتی است که تأثیرات مثبت و ملموسی در زندگی و رفاه بشریت داشته است.

شورای دنیای فرهنگی با قدردانی از نقش مؤثر پروفسور یاغی در هدایت و آموزش محققان نوپا در بسیاری از کشورهای دنیا و نیز تعهد وی در ایجاد و توسعه راه حل های بدیع در مقابله با تهدیدات زیست محیطی، این اقدامات را نه تنها خدمتی ارزنده به بشریت، بلکه الهام بخش نسل های آینده بیان کرد. این در حالی است که پروفسور یاغی اردنی تبار، چندین مرکز تحقیقاتی در ویتنام، کره، ژاپن و اردن باهدف ایجاد فرصت برای محققان جوان این کشورها تأسیس کرده است.

یاغی هم اکنون ریاست انستیتوی علوم نانو انرژی کاولی و مدیریت مرکز دنیای علوم در دانشگاه برکلی را بر عهده دارد و پیروز به کسب جوایز معتبر ملی و بین المللی متعددی چون جایزه انجمن سلطنتی شیمی انگلستان (2010)، جایزه آکادمی علوم ترکیه (2016)، جایزه یادبود اسپیرز انجمن سلطنتی شیمی انگلستان (2017) و جایزه مدال جان. سی بیلر (2017) شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اهدای جایزه علم آلبرت اینشتین به برگزیده جایزه مصطفی (ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای جایزه علم آلبرت اینشتین به برگزیده جایزه مصطفی (ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید